فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تعداد مدارس استعدادهاي درخشان كاهش مي‌يابد/ كارنامه‌ دوره‌هاي تحصيلي سابق با ساختار آموزشي تطبيق داده مي‌شود
جمعه، 6 اسفند 1395 - 10:22     کد خبر: 33167

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


خبرگزاري فارس: تعداد مدارس استعدادهاي درخشان كاهش مي‌يابد/ كارنامه‌ دوره‌هاي تحصيلي سابق با ساختار آموزشي تطبيق داده مي‌شود
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: اعضاي شورا بر ضرورت عدم تفكيك دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر از ساير دانش‌آموزان و تقويت طرح «شهاب»‌ تأكيد كرده و تأسيس مدارس تيزهوشان را با ويژگي‌هاي خاص، در حد ضرورت و حداقلي تعيين كردند.

مهدي نويد ادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، با اشاره به برگزاري نهصد و چهل و يكمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش، اظهار داشت: اين جلسه با حضور وزير آموزش و پرورش و اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش برگزار شد.

وي ادامه داد: در ابتداي جلسه اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش از برگزاري نشست نمايندگان شوراي عالي آموزش و پرورش به مناسبت صد و بيست سالگي تأسيس اين شورا و بزرگداشت مدرسه دارالفنون تقدير كردند.

نويد ادهم افزود: اولين موضوع بررسي آيين‌نامه مدارس استعدادهاي درخشان بود كه اين آيين‌نامه به استناد مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش تحت عنوان «كليات نظام استعدادهاي برتر» تدوين شده است.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش يادآور شد: در اين جلسه موافقان و مخالفان در زمينه ابعاد موضوع استعدادهاي درخشان و دانش‌آموزان تيزهوش نظرات خود را بيان كردند كه در جمع‌بندي اين نظرات بر ضرورت عدم تفكيك دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر از ساير دانش‌آموزان و تقويت طرح «شهاب»‌ تأكيد كرده و تأسيس مدارس استعدادهاي درخشان را با ويژگي‌هاي خاص، در حد ضرورت و حداقلي تعيين كردند.

وي متذكر شد: بر اساس اين اصل كلي، مقرر شد آيين‌نامه مدارس استعدادهاي درخشان به ويژه «بند شرايط پذيرش دانش‌آموز» مورد بازنگري جديد قرار گرفته و در جلسات آينده مطرح شود.

نويد ادهم اضافه كرد: ماده واحده‌اي در خصوص «نحوه تطبيق كارنامه‌هاي دوره‌هاي تحصيلي سابق با ساختار آموزشي» به تصويب رسيد كه بررسي و تصويب اين انطباق به كميسيون معين شوراي عالي واگذار شد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش تصريح كرد: شوراي عالي آموزش و پرورش در راستاي تفويض اختيار،‌ بررسي و تعيين برخي آيين‌نامه‌ها از جمله آيين‌نامه آموزشي دوره سوم متوسطه، آيين‌نامه ارزشيابي دوره اول متوسطه و نحوه ادامه دروس انتخابي پايه يازدهم را به كميسيون تلفيقي شوراي عالي آموزش و پرورش واگذار كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها