فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تحصيل 360 هزار دانش آموز افغان در مدارس كشور
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 - 12:32     کد خبر: 33553

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


مديركل امور اتباع بيگانه وزارت كشور با بيان اينكه سازمانهاي بين المللي اذعان كرده اند كه خدمات جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان بي نظير است، گفت: بيش از ۳۶۰ هزار دانش آموز افغان در ايران تحصيل مي كنند.

خبرگزاري تسنيم: احمد محمدي فر با اشاره به موقعيت ويژه استان تهران از نظر حجم اتباع بيگانه اي كه نسبت به ساير استانهاي كشور در خود جاي داده است، اظهار كرد: اقدامات ويژه فرهنگي و ساماندهي در جهت بهسازي اردوگاه عسگرآباد با تكيه بر نگاهي بشردوستانه در تهران انجام شده است.
 وي افزود: حمايت از اتباعي كه بيشتر از اقشار ضعيف هستند و به كشور ما پناه آورده اند از نكات ارزنده و مثبت مديريتي است كه در اداره اتباع استانداري تهران وجود دارد.
 مديركل امور اتباع بيگانه وزارت كشور با اشاره به فعاليت كارگروه فرعي زير مجموعه كميته دايمي پناهندگان در استانها تصريح كرد: در اين كميته ها سياستگذاريها در جهت حمايت از پناهندگان تعريف شده و در دبيرخانه كميسيون در جهت قانوني شدن و حمايت تصويب مي شوند.
محمدي فر ادامه داد: سياستگذاريها در جهت عدم تشويق حضور اتباع بيگانه غيرمجاز مصوب مي شود و موضوع قانونمندسازي حضور اتباع در كشور را در دستور كار داريم و دفتر اتباع استانداري در حقيقت بر اين موضوع پا فشاري مي كنند تا هيچ دستگاهي اقداماتي خارج از اصول اتخاذ نكنند.
وي با اشاره به خدمات رساني مطلوبي كه در اردوگاهها به اتباع بيگانه ارائه مي شود، تاكيد كرد: اردوگاه مكانياست براي تعيين تكليف پناه جويان و نگاه مسئولان در اين بخش نيز بر اين اساس است و تكريم انسان و احترام به انسانها براساس دين اسلام در دستور كار است .
 مديركل امور اتباع بيگانه وزارت كشور با بيان اينكه در ارائه خدمات فرهنگي به اتباع بيگانه حمايتهاي بين المللي نيز داريم گفت: براي ساماندهي اتباع غيرمجاز كه بيشتر آنها در استان تهران حضور دارند كه طرحي براي ساماندهي اين وضعيت در استان تهران


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها