فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سير مطالعاتي دانش‌آموزان در مدارس تدوين مي‌شود
شنبه، 3 تیر 1396 - 12:48     کد خبر: 33979

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 سير مطالعاتي دانش‌آموزان در مدارس تدوين مي‌شود
خبرگزاري فارس: سير مطالعاتي دانش‌آموزان در مدارس تدوين مي‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، مهدي فيض معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش در بازديد از چهارمين دوره تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس كشور (طرح تجهيز 1500 كتابخانه مدارس تهران و شهرستان‌هاي استان تهران) اظهار داشت: فرهنگ كتابخواني اهميت زيادي دارد و در جامعه نيز بر اين مساله تأكيد شده است. اين فرهنگ بايد از سنين پايين شكل گرفته و ادامه پيدا كند؛ چرا كه اين موضوع يك سرمايه گذاري براي آينده است.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بايد ساختار كتابخانه‌ها در مدارس طوري باشد كه براي هر كتابخانه يك پست كتابدار داشته باشيم.

وي اشاره كرد: در دانشگاه فرهنگيان و استخدام‌ها پست كتابدار وجود ندارد، اما يكي از مولفه‌هاي مهم تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس وجود پست كتابدار است.

فيض با اشاره به اينكه بايد مدل مدرسه مطلوب را مبناي توسعه قرار دهيم، گفت: در معاونت پرورشي و فرهنگي تدوين سير مطالعاتي براي دانش‌آموزان را در نظر داريم؛ چراكه اين موضوع موتور مطالعاتي را در هر دوره مشخص مي‌كند و به اقتضائات پايه‌هاي تحصيلي مختلف بيان مي‌شود.

معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: برگزاري مسابقات كتابخواني برنامه ديگري است كه مدنظر داريم؛ بنا داريم كه در اين طرح دانش‌آموزان با ورود به اپليكشن مورد نظر، بتوانند هر ماه يك كتاب را مطالعه و مسابقه دهند تا از اين طريق پايان هر سال بتوان كتابخانه‌هاي برتر را معرفي و همايشي با حضور آنها برگزار كرد.

انتهاي پيام/


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها