فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: وجود 1000 مدرسه بلااستفاده در همدان
جمعه، 27 مرداد 1396 - 14:58     کد خبر: 34164

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

مديركل نوساي، توسعه و تجهيز مدارس استان همدان با حضور در دفتر ايسنا اعلام كرد: 1000 مدرسه بلااستفاده در استان همدان وجود دارد كه از جمله دلايل آن مهاجرت روستانشينان به شهر است.

فرزاد تيموري در گفت‌وگو با ايسنا، از وجود 3400 مدرسه در سطح استان خبر داد و گفت: از اين تعداد، 2400 مدرسه در حال استفاده بوده و 1000 مدرسه بلااستفاده باقيمانده كه از جمله دلايل آن مهاجرت روستانشينان به شهر است.

وي عنوان كرد: هر ساله شاهد افزايش بودجه نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس نسبت به سال قبل بوده‌ايم و اين بيانگر در اولويت بودن مسأله آموزش و پرورش در استان است.

وي خاطرنشان كرد: از سال 91 بودجه‌اي براي استانداردسازي و ايمن‌سازي سيستم گرمايشي مدارس اختصاص مي‌يابد و هر سال شاهد افزايش اين بودجه هستيم.

تيموري افزود: سال گذشته 10 ميليارد تومان براي حل مشكلات سيستم گرمايشي مدارس اختصاص يافت كه 100 درصد آن تحقق يافت و منجر به حل بخش اعظمي از مشكل گرمايشي مدارس شد.

وي آماري از وضعيت سيستم گرمايشي كلاس‌هاي موجود در سطح استان ارائه داد و گفت: 70 درصد كلاس‌هاي استان با شوفاژ و پكيج، 28 درصد با بخاري‌هاي گازي استاندارد و 2 درصد با بخاري كاربراتوري نفتي گرم مي‌شوند.

تيموري درباره بودجه تخريب و بازسازي مدارس غيرايمن در مدارس استان تصريح كرد: امسال مبلغ 13 ميليارد تومان براي استان همدان اختصاص يافته كه از محل اعتبارات ملي تأمين مي‌شود.

وي از اختصاص بودجه 7.5 ميليارد توماني براي تكميل پروژه‌هاي خيرين مدرسه‌ساز در سالجاري خبر داد و گفت: همدان از استان‌هاي پيشرو در امر مدرسه‌سازي است و در جشنواره خيرين مدرسه‌ساز استان كه از سال 77 برگزار مي‌شود تا كنون خيرين بيش از 1000 ميليارد تومان مشاركت داشته‌اند.

تيموري با بيان اينكه رسانه‌ها مي‌توانند با اطلاع‌رساني موجب افزايش مشاركت‌هاي مردمي در امر مقدس مدرسه‌سازي شوند، اظهار كرد: 30 درصد مدارس كشور توسط خيرين ساخته شده كه اين رقم بالايي است و استان همدان نيز از مشاركت بالايي در اين زمينه برخوردار است.

وي بر نقش رسانه‌ها در جلب مشاركت‌هاي مردمي تأكيد كرد و افزود: مدرسه‌سازي خيرين باعث گسترش فرهنگ نيكوكاري در جامعه مي‌شود.

وي با اشاره به جشنواره خيرين مدرسه‌ساز استان كه بهار امسال برگزار شد، عنوان كرد: 27 ميليارد تومان تعهد خيرين براي مدرسه‌سازي در اين جشنواره اخذ شد كه تا كنون 60 درصد آن محقق شده است.

مديركل نوسازي مدارس استان همدان از همراهي بنياد بركت در تكميل 44 مدرسه در سالجاري خبر داد و يادآور شد: از اين تعداد، 25 مدرسه تا كنون افتتاح شده است، 9 مدرسه در هفته اول مهر افتتاح مي‌شود و 10 مدرسه ديگر تا دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها