فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تا دو سال آينده 20 درصد مديران مياني را از بين بانوان انتخاب خواهم كرد"
جمعه، 27 مرداد 1396 - 15:59     کد خبر: 34168

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در گفت و گو با « ايران» :

بخش اول

"اضطراب را از آموزش و پرورش محو مي كنم
تا دو سال آينده 20 درصد مديران مياني را از بين بانوان انتخاب خواهم كرد"
http://uupload.ir/files/101i_img_20170814_015739.jpg
هدي هاشمي
🔴وزارت آموزش و پرورش انبوهي از مشكلات مزمن دارد كه ربطي به امروز و ديروز هم ندارد و باتوجه به شناختي  كه از آموزش و پرورش دارم ما مي‌توانيم از اين مشكلات عبور كنيم.
يكي از مشكلاتي كه سال‌ها جلوي كيفيت كار معلمان را گرفته مسأله معيشت معلمان است.
در برنامه ششم توسعه هم برنامه‌هايي درباره معيشت معلمان نوشته شده است اميدوارم با همكاري با سازمان برنامه و بودجه و دلسوزي كه آنها دارند بتوانيم به نحوي كه ارتقاي نظام پرداخت‌هاي ما منجر به ارتقاي كيفيت بشود قدم هايي برداريم.
مهم‌ترين مشكلي كه ما در آموزش و پرورش داريم نگاه سنتي در اداره  وزارتخانه است. پرسنل اين وزارتخانه بايد ايمان بياورند كه روش اداره وزارت آموزش و پرورش بايد متحول شود.
"سيد محمد بطحايي گزينه پيشنهادي وزارت آموزش و پرورش فردا در صحن علني مجلس حاضر مي‌شود تا در برابر وكلاي ملت از برنامه‌ها و طرح‌هاي خود براي دانش‌آموزان و معلمان دفاع كند. بطحايي 54 ساله كار رسمي خود را در آموزش و پرورش به‌عنوان يك معلم از سال 62 يعني 33 سال پيش آغاز كرد. او سه سال پيش در دولت يازدهم در سمت معاونت پشتيباني و توسعه در وزارتخانه آموزش و پرورش به‌عنوان دست راست علي اصغر فاني مشغول به‌كار شد و بعد از استعفاي فاني با حكم رئيس جمهوري به‌عنوان سرپرست اين وزارتخانه پر چالش معرفي شد و حالا آن‌طور كه خودش مي‌گويد او به‌عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش انتخاب شده چراكه از جنس همين وزارتخانه است و از مشكلات و چالش‌هاي اين سازمان بخوبي باخبر است. بطحايي اميد دارد كه رأي نمايندگان را بگيرد تا بتواند نگاه سنتي را كه بر اين وزارتخانه حاكم است تغيير دهد."

⭕️آقاي بطحايي قبل از اينكه شما به‌عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش معرفي شويد گزينه‌هاي ديگري اعلام شد، چه شد كه شما گزينه نهايي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش از سوي رئيس جمهوري شديد؟
🔴آنچه را كه متوجه شدم يكي از مهم‌ترين دلايل رئيس جمهوري در اين انتصاب اين بود كه كانديدا و وزير آينده آموزش و پرورش بايد از بدنه اين وزارتخانه باشد. درجلسه‌اي هم كه حضوري با رئيس جمهوري داشتم از اينكه او به يك ميليون فرهنگي اعتماد كردند و فردي را از خانواده آموزش و پرورش براي اين وزارتخانه درنظر گرفتند، تشكر كردم. فكر مي‌كنم يكي از مؤلفه‌هايي كه رئيس جمهوري به بنده اعتماد داشتند و من را به‌عنوان وزير پيشنهادي به مجلس معرفي كردند اين بود كه من را متعلق به خانواده آموزش و پرورش مي‌دانند و با توجه به پيشينه  وتجربه‌ام در اين وزارتخانه اين اطمينان براي رئيس جمهوري حاصل شد كه مي‌توانم سكان اين دستگاه مهم را در كشور برعهده بگيرم.
 ⭕️شما سال‌ها در بدنه آموزش و پرورش بوديد و بخوبي با چالش‌هاي اين وزارتخانه آشنا هستيد، فكر مي‌كنيد مهم‌ترين مشكلي كه اين وزارتخانه دارد چه مسائلي است؟
🔴برخلاف تصوري كه همه دارند كه مي‌گويند در اين وزارتخانه مشكل منابع و امكانات داريم مي‌خواهم بگويم كه اين موضوع را قبول ندارم، مهم‌ترين مشكلي كه ما در آموزش و پرورش داريم نگاه سنتي در اداره وزارتخانه است. پرسنل اين وزارتخانه بايد ايمان بياورند كه روش اداره وزارت آموزش و پرورش بايد متحول شود. معتقدم اگر تحولي در مديريت آموزش و پرورش ايجاد نشود ما همچنان شاهد مشكلات بسياري در اين حوزه خواهيم بود. پاسخ سؤال را اين مي‌دانم كه مهم‌ترين چالشي كه ما در دولت دوازدهم باآن مواجه هستيم اين است كه روش‌هاي خلاقانه و تحول آفرين را در فرآيندها، سازوكارها و اداره آموزش و پرورش به كار بگيريم.
⭕️فكر مي‌كنيد بتوانيد در 4 سال نگاه سنتي آموزش و پرورش را تغيير دهيد و يك تحولي در مديريتش به وجود آوريد؟
🔴حتماً مي‌شود. البته يك نفر نمي‌تواند اين كار را انجام دهد. معتقدم ما يك ميليون نفر پرسنل داريم كه سرشار از تجربه، اميد و تخصص هستند و با همكاري اين پرسنل اين كار را خواهم كرد


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها