فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: آمريكا شركت هاي روسي و ايراني كه قصد بازسازي در سوريه را دارند تحريم مي كند.
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 11:57     کد خبر: 35088

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

آمريكا شركت هاي روسي و ايراني كه قصد بازسازي در سوريه را دارند تحريم مي كند.
تحريم شركت هاي روسي و ايراني به جرم بازسازي سوريه

به گزارش اسپوتنيك، رئيس جمهور ايالات متحده، دونالد ترامپ، يك استراتژي جديد در سوريه دارد كه شامل اعمال تحريم هاي عليه شركت هاي روسي و ايراني است كه براي شركت در بازسازي اقتصاد اين كشور همكاري مي كنند. اين گزارش روز سه شنبه توسط ايستگاه تلويزيوني ان بي سي با اشاره به منابع آگاه در واشنگتن منتشر شد.
براساس اين استراتژي جديد، به معناي سياست تشديد درگيري هاي مسلحانه با واحدهاي نظامي ايران و روسيه نيست، چرا كه چنين گزينه اي موجب نقض قوانين براي انجام عمليات رزمي نيروهاي آمريكايي در سوريه مي باشد.
به گفته وي، طرح جديد دولت ترامپ، بر روي روش هاي سياسي و ديپلماتيك فشار بر ايران است كه به دنبال تضعيف مالي اين كشور است. طرح ايالات متحده براي تأخير در تخصيص بودجه براي بازسازي سوريه در مناطقي است كه نيروهاي روسي و طرفدار ايران مستقر هستند. در عين حال، واشنگتن قصد دارد تحريم هاي هدفمند را عليه شركت هاي خصوصي فدراسيون روسيه و جمهوري اسلامي ايران، كه در بازسازي صلح آميز سوريه مشاركت مي نمايند را اجرا نمايد.
پيش از اين در خبر ها آمده بود كه وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه گفت: اولويت در بازسازي سوريه با شركت هايي از ايران و روسيه خواهد بود.
او گفت: با توجه به اينكه در جنگ عليه تروريسم دوستان ما از ايران و روسيه به ما كمك كردند، پس از آن نيز و در روند بازسازي اولويت ما با دوستانمان از ايران و روسيه است. اين به معناي وفاداري به قربانياني است كه آنها به سوريه داده اند و همچنين با توجه به آنكه آنها توانايي كافي براي شركت در روند بازسازي سوريه را دارند.
همچنين گروهي ديگري نيز از دوستان سوريه مانند چين، هند، مالزي، برزيل و آفريقاي جنوبي وجود دارند كه شركت هاي اين كشورها تمايل خود را براي شركت در برنامه بازسازي سوريه ابراز كرده اند.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها