فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اعلام جزئيات قتل خاشقجي: قطع انگشتان در حين شكنجه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 - 08:58     کد خبر: 35089

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

جمال خاشقجي، روزنامه نگار مخالف سعودي در داخل سركنسولگري كشورش در استانبول مورد سكنجه قرار گرفته و سپس سر بريده شد.

به گزارش اسپوتنيك، اين ادعا در روزنامه دولتي Yeni Safak ، چاپ تركيه با استناد به نوارهاي صوتي تهيه شده هنگام قتل خاشقجي، مطرح شده است.
روزنامه ترك مي نويسد روزنامه نگار مخالف سعودي قبل از قتل مورد شكنجه شديد قرار گرفته و از جمله هنگام بازجويي انگشتان دستش قطع شده است. در يكي از فايل هاي صوتي، محمد العتيبي ، سركنسول عربستان خطاب به افرادي كه با روزنامه نگار جمال خاشقجي درگير شده‌اند، مي‌گويد: اينجا و داخل كنسولگري اين كار را انجام ندهند تا او را به دردسر نيندازند. مقامات تركيه اين روايت را رسماً مورد تائيد يا تكذيب قرار نداده اند.

گفتني است، جمال خاشقجي دوم سپتامبر براي كارهاي مربوط به مداركش وارد كنسولگري عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش كه منتظر او بوده، ديگر از ساختمان بيرون نيامد. مقامات سعودي ادعا كرده‌اند كه اين نويسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از كنسولگري خارج شده ، اما رسانه‌ها گزارش‌هايي مبني بر به‌قتل رسيدن وي منتشر كردند.محمد بن‌سلمان، وليعهد عربستان سعودي در تماسي با جرد كوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ،رئيس‌جمهوري آمريكا، دست داشتن رياض در ناپديد شدن خاشقجي را رد كرده است. روزگذشته كنسول عربستان در تركيه به طور ناگهاني خاك تركيه را ترك كرد و بسياري اين موضوع را به عنوان فرار پيش از اثبات جرم تلقي كردند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها