فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: هند: پاسخ ما به حمله كشمير قوي و قاطعانه خواهد بود
سه شنبه، 30 بهمن 1397 - 21:55     کد خبر: 35232

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 هند: پاسخ ما به حمله كشمير قوي و قاطعانه خواهد بود
 

هند ضمن محكوم كردن حمله انتحاري روز پنجشنبه به كاروان حامل نيروهاي امنيتي در بخش تحت كنترل خود در ايالت جامو و كشمير، خواهان اعمال مجازات‌هاي شديد بر ضد گروه «جيش محمد» شد. اين گروه ساعاتي پس از اين حمله مرگبار مسئوليت آنرا بر عهده گرفت.

دهلي نو در پي اين است تا سركرده و گروه جيش محمد كه از آن به عنوان يك گروه «تروريستي» ياد مي شود در فهرست سياه سازمان ملل متحد قرار گيرد.

از سوي ديگر وزارت امور خارجه هند از پاكستان درخواست كرد تا حمايت خود را از اين گروه و ديگر تشكيلات «تروريستي» كه از خاك اين كشور به عنوان مامن و پناهگاه استفاده مي كنند، قطع كند.

اين حمله كه شمار قربانيان آن از سوي برخي خبرگزاري ها بيش از ۴۰ نفر عنوان شده است روز پنجشنبه در حالي به وقوع پيوست كه عامل انتحاري خودروي مملو از مواد منفجره را به يك دستگاه اتوبوس كاروان نيروهاي امنيتي هند كوبيد.

كاروان ياد شده شامل بيش از هفتاد دستگاه اتوبوس به گونه اي هدف اين حمله انتحاري قرار گرفت كه به گزارش رسانه هاي محلي تعدادي از اتوبوس ها به كلي منهدم و به بخش عمده آنها خسارات فراوان وارد شد.

خبرگزاري آناتولي ضمن ارائه گزارشي از شمار قربانيان حادثه تصريح كرد كه وزارت امور خارجه تركيه نيز اين حمله تروريستي را محكوم كرده است.

گفتني است كشمير و مسئله جدايي آن از هند مسئله اصلي گروه هاي تجزيه طلبي است كه از سال ۱۹۸۹ مبارزات خود را براي استقلال و نزديكي به پاكستان آغاز كرده اند.

دو كشور هند و پاكستان تا كنون سه بار بر سر مسئله كشمير با يكديگر وارد جنگ شده اند كه طي اين مناقشات دست كم هفتاد هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها