فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ظريف وعده داد تا ترامپ را غافلگير كند
شنبه، 4 اسفند 1397 - 00:05     کد خبر: 35238

ظريف ترامپ را تهديد به عمل متقابل كرد.
فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

به گزارش اسپوتنيك، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در گفتگو با روزنامه سوئيسي بازلرتسايتونگ گفت: ترامپ از غافلگيري خوشش مي‌آيد و به همين دليل ما هم با وي همينطور رفتار خواهيم كرد.

وي در پاسخ به اينكه ايران تا چه زماني در توافق هسته‌اي باقي خواهد ماند هم گفت: اين به خواست مردم بستگي دارد. اقليت بسيار قدرتمندي در كشور ما مخالف برجام بودند ولي اگر مردم بيشتر خشمگين شوند اين گروه ممكن است به زودي به اكثريت تبديل شوند. يك نظر سنجي نشان مي‌دهد كه همچنان 51 درصد مردم از باقيماندن در برجام حمايت مي كنند. اما ما نمي توانيم در جهت خلاف خواست مردم عمل كنيم.

ظريف در ادامه افزود: اگر همگي مشتريان (نفت) ايران تصميم بگيرند كه در برابر تهديدهاي آمريكا سر فرود آورند در اين صورت ايران هم ابزار ديگري خواهد داشت. من در اين مورد چيزي نمي گويم. ترامپ از غافلگيري خوشش مي‌آيد و به همين دليل ما هم با وي همينطور رفتار خواهيم كرد. هم‌اكنون تمامي بازار ما خارج از اروپاست و اروپا در حال حاضر از ما نفت نمي‌خرد و با احتياط به تحريم‌ها توجه دارد.

در اين گفتگو همچنين به درگيري‌هايي ميان نيروهاي اسرائيل و ايران اشاره شد و وزير امور خارجه ايران با رد نكردن امكان تقابل نظامي با اسرائيل هم بيان كرد: ما از نيروهاي خود حفاظت خواهيم كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها