فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پمپئو ايران را تهديد كرد
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 05:17     کد خبر: 35303

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

پمپئو ايران را تهديد كرد
 

مايك پمپئو قول داد جواب مناسبي در صورت حمله ايران به نظاميان آمريكايي به آن كشور بدهد.

به گزارش اسپوتنيك، مايك پمپئو وزير امورخارجه آمريكا ايران را با عواقب حمله به نظاميان آمريكايي تهديد كرد.

پمپئو گفت:«آنها قبل از اينكه با حمله به نظاميان آمريكايي، ما را تهديد كنند، بهتر است خوب فكر كنند».

وزير امورخارجه آمريكا يادآور شد كه آمريكا يك هفته بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را وارد فهرست آمريكايي سازمان هاي تروريستي خارجي خواهد كرد.

دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا روز 8 آوريل اعلام كرد كه واشنگتن، سپاه را يك سازمان تروريستي خارجي در نظر گرفته است.

وزارت امور خارجه ايران در اجراي اين وظيفه به شوراي عالي امنيت ملي پيشنهاد كرد كه فرماندهي سنتكام و نيروهاي آن به‌دليل جنايات در منطقه و حمايت از تروريست‌ها و همچنين ارتكاب جنايات جنگي در فهرست تروريست‌ها قرار گيرد.نيروهاي عملياتي و پرسنل سنتكام به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در جنايات صورت‌گرفته در سوريه،​ يمن، فلسطين و حمايت از داعش نقش دارند.

تصميم اخير آمريكا مي‌تواند تبعات زيادي در پي داشته باشد و از اين پس آمريكايي‌ها در پايگاه‌هايشان در منطقه سرباز آمريكايي نيستند و از نظر ما اين پايگاه‌ها، پايگاه‌هايي تروريستي و نيروهاي مستقر در آن تروريست شناخته خواهند شد.از اين پس نوع برخورد با اين نيروها متناسب با آنان خواهد بود و شرايط جديدي را خواهيم داشت.

پيش از اين از طريق سوئيس به آمريكا به‌طور مستقيم پيام داده بوديم كه در صورت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌هاي تروريستي، اقدام متقابل خواهيم كرد و مسئوليت پس از اين اقدام با آمريكايي‌ها است. اقدام اخير آمريكا خطاي سياسي و راهبردي است».


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها