فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: طرح مجلس اجازه دستگيري و تحويل نظاميان آمريكا به ايران را مي دهد
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 05:20     کد خبر: 35306

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

طرح مجلس  اجازه دستگيري و تحويل نظاميان آمريكا به ايران را مي دهد
 

نمايندگان مجلس ايران طرح سه فوريتي براي اعلام ارتش آمريكا به عنوان گروه تروريستي را امضا كردند.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از مهر، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح سه فوريتي براي اعلام ارتش آمريكا به عنوان گروه تروريستي را امضا كردند.

در دلايل توجيهي اين طرح آمده است: با توجه به ماهيت تروريستي آمريكا خصوصاً آن بخش از نيروهاي نظامي و امنيتي و فرماندهي مركزي آمريكا كه در ربع قرن اخير با ورود در منطقه غرب آسيا ضمن انجام اقدامات تروريستي در عراق افغانستان و سوريه و ايران از پروژه‌هاي تروريستي حمايت آشكار كرده اند طرح سه فوريتي تقديم مجلس مي‌شود.

متن كامل طرح سه فوريتي اعلام فرماندهي مركزي آمريكا موسوم به «سنت كام» به عنوان گروه تروريستي به شرح زير است:

ماده واحده: جمهوري اسلامي ايران، رژيم ايالات آمريكا را دولت حامي تروريسم و فرماندهي مركزي آمريكا موسوم به «سنت كام» و تمام نيروهاي وابسته به آن را گروه تروريستي مي‌داند و اين حق را به نيروهاي مسلح تمامي كشورهاي دنيا خصوصاً ارتش‌هاي آزادي بخش و جهادي مي‌دهد كه در برخورد با نيروهاي نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا در منطقه غرب آسيا اقدام متقابل نظامي نموده و در صورت دستگيري آنها را جهت محاكمه به كشور جمهوري اسلامي ايران تحويل دهند.

همچنين كليه پايگاه‌ها و اموال و دارايي‌هاي ايالات متحده آمريكا و همپيمانانش در منطقه غرب آسيا فاقد مصونيت تلقي مي‌شود و مصادره و تصاحب آنها حق مسلم كشورهاي منطقه دانسته مي‌شود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها