فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: هشدار چين به دانشجويان متقاضي تحصيل در آمريكا
سه شنبه، 14 خرداد 1398 - 04:13     کد خبر: 35370

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

هشدار چين به دانشجويان متقاضي تحصيل در آمريكا
 نگارش از Euronews
چين روز دوشنبه از دانشجويان اين كشور خواست بيش از پيش نسبت به ارزيابي «خطرات» تحصيل در آمريكا هوشيار باشند.

در بيانيه وزارت آموزش چين از دانشجويان خواسته شده است كه پيش از عزيمت به آمريكا براي تحصيل «موارد احتياطي» را رعايت كنند و «پيش بيني هاي لازم» را انجام دهند.

دولت چين در حالي اين درخواست را مطرح كرده كه آمريكا محدوديت ها براي صدور رواديد دانشجويي را افزايش داده و شمار موارد رد درخواست صدور ويزاي تحصيلي براي دانشجويان چيني افزايش يافته است.

روابط پكن و واشنگتن در ماههاي گذشته تحت تاثير «جنگ تجاري» و وضع تعرفه بر روي كالاهاي وارداتي از كشور ديگر قرار گرفته است.

نمايندگان جمهوريخواه كنگره آمريكا اواسط ماه مه (اواخر ارديبهشت) طرحي ارائه دادند كه براساس آن صدور رواديد تحصيلي براي افرادي كه با ارتش چين در ارتباط بوده اند ممنوع مي شود.

وزارت آموزش چين به بروز مشكلاتي براي متقاضيان ويزاي آمريكا از جمله طولاني شدن دوره رسيدگي به درخواست آنها، كاهش دوره اعتبار ويزاها و افزايش شمار موارد رد درخواست صدور رواديد اشاره كرده است.

بنا به اعلام وزارت آموزش چين هم دانشجويان در حال تحصيل در ايالات متحده و هم فارغ التحصيلان چيني در اين كشور با مشكلات فعلي دست به گريبان هستند.

پيش از اين روزنامه نيويورك تايمز در ماه آوريل گزارش داده بود كه مقامات آمريكا روند مخالفت با درخواست صدور ويزاي تحصيلي برخي از اتباع چين را آغاز كرده اند. مسئولان آمريكايي بر اين باور هستند كه اين افراد با سازمان هاي اطلاعاتي چين همكاري مي كرده اند.

خبرگزاري دولتي چين در ماه مارس سال جاري تعداد دانشجويان چيني در حال تحصيل در آمريكا را حدود ۳۶۰ هزار نفر اعلام كرده بود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها