تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: نامه شاكيان طوسي به رئيس‌قوه قضائيه
شنبه، 1 آبان 1395 - 16:47     کد خبر: 31814

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

 

اخبار مربوط به «سعيد طوسي»، قاري مشهور قرآن، در هفته‌اي كه گذشت، فضاي مجازي را تحت‌تأثير خود قرار داد. شايعات و اسناد تأييدنشده‌اي كه در اين مدت حول و حوش او منتشر شد، ظاهرا شكل جدي‌تري به خود گرفته و اكنون از مرحله شايعات فضاي مجازي عبور كرده و اخبار رسمي در اين رابطه كم‌كم منتشر مي‌شود. شايد آخرين و مهم‌ترين اتفاق در اين حوزه، نامه‌اي است كه ظاهرا از سوي خانواده شاكيان در حال نگاشته‌شدن است.

عصر ديروز خبرگزاري «ايكنا»، خبرگزاري بين‌المللي قرآن، اعلام كرد كه براساس اعلام يك منبع آگاه، شاكيان پرونده سعيد طوسي در حال تهيه نامه‎اي خطاب به رئيس قوه قضائيه هستند كه در آن ضمن اعلام برائت از رسانه‎هاي معاند، رسيدگي به پرونده را خواستار شده‎اند.
به گزارش «ايكنا»، گفته مي‎شود شاكيان در اين نامه ضمن اعلام برائت از رسانه‎هاي بيگانه و فضاسازي دشمنان قرآن و نظام اسلامي به‌ويژه در فضاي مجازي و با تأكيد بر اينكه پشت‌پرده اين رفتارها صرفا ضربه‌زدن به ساحت قرآن و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، رسيدگي به پرونده را خواستار شده‌اند.

 گزارش خبرگزاري ايكنا حاكي است به‌دنبال طرح اتهامي از سوي جمعي از شاكيان عليه سعيد طوسي در دستگاه قضا، شاهد فضاسازي و جريان‌سازي شديد رسانه‎هاي خارجي و معاندان نظام جمهوري اسلامي بوديم كه اين نامه و ابراز انزجار شاكيان پرونده، بار ديگر طرح شومي كه معاندان و دشمنان قرآن به آن دل بسته‎اند و آن را دستاويزي براي تخريب چهره انقلاب و مسئولان نظام اسلامي قرار داده‎اند، خنثي خواهد كرد. همچنين جمعي از پيش‌كسوتان و فعالان قرآني نيز از جمله استاد عباس سليمي و استاد سيدمحسن موسوي‌بلده در گفت‎وگوهايي كه با ايكنا داشتند، هدف از اين جريان‎سازي‎هاي گسترده را انتقام از قرآن عنوان كرده و خواستار پيگيري موضوع از طريق قانوني با حفظ منطق و آرامش جامعه قرآني شدند.

اما اين تنها رخداد در اين رابطه نبود. روز پنجشنبه سه متن درهمين‌باره منتشر شد.سه متن درباره يك اتهام. دو بيانيه از سوي سعيد طوسي، قاري بين‌المللي قرآن و يك يادداشت به قلم معاون قرآني وزارت ارشاد. گذشت يك هفته از انتشار شايعاتي در شبكه‌هاي اجتماعي درباره پرونده قضائي سعيد طوسي، دست‌آخر منجر به صدور دو بيانيه و يك يادداشت شد. جنس يادداشت معاون وزارت ارشاد اما كمي شوكه‌كننده است. او به‌نوعي از شايعه عبور كرده و ماجرا را خبري مي‌داند كه بايد به پرونده آن رسيدگي كرد. ضمن اينكه انتشار اخبار مربوط به سعيد طوسي را اشاعه فحشا مي‌داند.

شاكيان با صبوري در احقاق حق خود تلاش كنند
روز پنجشنبه، معاون قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در يادداشتي كه در «تابناك» منتشر شده، از شاكيان پرونده درخواست كرد تا صبوري و متانت پيشه كنند تا به نتيجه برسند. اين بخش از يادداشت او را مي‌توان تأييد وجود پرونده‌اي قضائي تلقي كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا حشمتي، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آغاز اين يادداشت تصريح كرد: «متأسفانه خبر ناگواري در رسانه‌هاي مجازي منتشر شد كه افراد متدين به‌ويژه جامعه قرآنيان را متأثر نمود. صرف‌نظر از ماهيت موضوع و وقوع يا عدم وقوع جرم كه كاملا به حوزه قضائي مربوط است انتشار آن مصداق اشاعه فحشا مي‌باشد. دشمن عملكردهاي غلط را مستمسكي قرار مي‌دهد تا به‌نوعي تقدس‌زدايي كند. كارنامه درخشان جامعه قرآني و نيروهاي انقلاب با خطاي يك يا چند نفر از بين نمي‌رود. ضمن تقبيح انتشار اسرار مردم، از رياست محترم قوه قضائيه تقاضا مي‌كنم دستور فرمايند رسيدگي به اين پرونده در اولويت قرار گرفته و براساس دستورالعمل قرآني در صورت تخلف از سوي هر كسي به‌ويژه افرادي كه انتظار مي‌رود تربيت قرآني شده باشند حكم صادر و اجرائي شود. از شاكيان محترم تقاضا مي‌كنم كه با صبوري و متانت در احقاق حق تلاش نمايند. از مردم شريف انتظار مي‌رود در اين‌گونه حوادث ضمن خودداري از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات به‌ويژه قرآن كريم و خادمان قرآن سوءبرداشتي پيش آيد».

حجت‌الاسلام حشمتي، در بخش پاياني اين يادداشت نوشته است: «لازم به ذكر است اصرار به عدم اشاعه ‌فحشا براي همه افراد و اقشار بايد لحاظ گردد. هر گناهكار و مجرمي در ازاي جرمي كه مرتكب مي‌شود بايد كيفر و عقوبت داشته باشد و انتشار عكس، پرونده و تخلف مجرمين، خود جرم ديگري است كه نابخشودني است. در پايان باور دارم كه بعضي اقشار نظير روحانيون، انقلابيون، متدينين و به‌ويژه قاريان قرآن و مداحان در جايگاه ويژه‌اي قرار دارند كه خطاي آنان ناخودآگاه باورهاي ديني مردم را تضعيف مي‌نمايد و براي همين آيه شريفه ٣٠ احزاب مي‌فرمايد: اي همسران پيامبر درصورتي‌كه هريك از شما گناه آشكار و فاحشي مرتكب شود (به دليل آثاري كه در جامعه مي‌گذارد) عذابش دوچندان خواهد بود».

بيانيه اول؛ تأكيد بر گردن‌نهادن به حكم قضائي
روز پنجشنبه اما دو بيانيه هم از سوي سعيد طوسي صادر شد. اولي پيش از يادداشت معاون وزير ارشاد و دومي پس از آن. طوسي در ابتداي بيانيه اول نوشته: «اين‌جانب سعيد طوسي، شاگرد و خادم قرآن كريم، شايعاتي مبني بر دستگيري خود به جرم‌هاي مختلف با آمار و اعداد عجيب و غريب و داستان‌هاي متناقض و سراپا كذب شنيدم كه گويا از طريق برخي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي يهودي به طور هماهنگ و با كمك برخي از ايادي خود در داخل و يا خارج مستندسازي شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآني و نيز شخص مقام معظم رهبري ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند».

به گزارش «افكارنيوز» سعيد طوسي در اين بيانيه مخاطبانش را دسته‌بندي كرده است، ابتدا خطاب به مقام معظم رهبري نوشته است: «رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هيبتت مستدام كه دشمنانت چنان خار و زبون شده‌‌اند كه چون در مقابل اقتدار و نفوذ كلامت درمانده گشته‌‌اند، فرصت را غنيمت شمرده و توطئه‌هاي ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولايت سازند! شرمسارم كه قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخريب كرده‌‌اند و درعين‌حال، سرفرازم از اينكه مرا قاري محبوب شما مي‌خوانند».

او مخاطب دوم را دوستان قرآني قرار داده و آورده است: «به‌حمدالله و به بركت قرآن، من كه كمتر از هيچ هستم، به كوري چشم حسود، امروز در سايه‌سار عزت قرآني، مورد لطف و عنايت مردم عزيز قرار داشته و برخلاف فضاسازي‌هاي بدخواهان، نه‌تنها دستگير نشده و به زندان نرفته‌ام بلكه فعاليت‌هاي‌هاي قرآني خود در اقصي نقاط ايران و جهان ادامه داده و به بركت آيات قرآن، تاكنون دامن به بي‌عفتي نيالوده و از آيات نوراني قرآن مسئلت مي‌دارم كه تا آخر عمر مرا محفوظ دارد چرا كه همه ما در معرض ابتلا و امتحان و آزمون الهي قرار داريم. مطمئن هستم كه بصيرت حاكم بر جامعه قرآني حتي بدون اقدام از جانب من نيز مي‌تواند تهمت‌ها و شايعات اين توطئه مسموم يهود را خنثي كند».

او سپس خطاب به رسانه‌هايي كه آنان را رسانه‌هاي خودي خوانده مي‌نويسد: «من مطمئن هستم رسانه‌هاي يهود و كفر از مدت‌ها پيش توطئه چيده‌اند تا با طرح اين بهتان، عليه قرآن و نظام و رهبري جوسازي كنند. كمي تأمل روشن مي‌كند كه مسئله يك شخص، حتي اگر قابل بررسي باشد، چه ربطي به ساحت كبريايي قرآن يا نظام مقدس جمهوري اسلامي دارد؟ خبرهاي منتشره آن‌قدر مستهجن و متناقض است كه بر پيشاني آن نوشته شده: دروغ!». او در پايان خطاب به «رسانه‌هاي كذاب» نوشت: «شما رسانه‌هاي مزدور، آشكار است كه سرتان در آخور كيست! اين نخستين‌بار نيست كه ياوه مي‌بافيد. شما همان‌هايي هستيد كه نه براي قرآن و قاري آن، بلكه براي هيچ كتاب آسماني ديگر حرمت قائل نيستيد. شگفتا! شما كه همجنس‌بازي را تمدن مي‌دانيد و با تصويب قانون، آن را به رسميت مي‌شناسيد! يكباره چه شد كه خود را محكمه عدالت تصور نموده و خويشتن را عادل‌تر از دادگاهايي دانستيد كه براساس عقل و شرع حكم مي‌كنند؟! خدعه‌هايتان براي همگان نخ‌نما شده و جامعه اسلامي از حقد و كينه شما مطلع هستند. لعنت خدا و رسولش بر شما باد. اين روشن و مسلم است كه اين‌جانب رأي صادره از سوي مراجع ذي‌صلاح قضائي جمهوري اسلامي ايران را گردن نهاده و درعين‌‌حال، حق قانوني خويش را در اعاده حيثيت و اعلام جرم عليه مفتريان و اشاعه‌دهندگان نسبت‌هاي ناروا عليه خود را محفوظ مي‌دانم».

بيانيه دوم، انتقاد تلويحي از سخنان معاون وزير
ساعاتي پس از انتشار بيانيه اول در «نسيم‌آنلاين» و «افكارنيوز» بيانيه ديگري از سعيد طوسي در خبرگزاري قرآني «ايكنا» منتشر شد كه تفاوت‌هايي با بيانيه اول داشت. بخش‌هايي از بيانيه دوم در واقع پاسخ به سخنان حشمتي است.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: «در ماه‌هاي اخير، هجمه‌‌اي وسيع از طرف رسانه‌هاي وابسته به استكبار جهاني و صهيونيست بين‌الملل به اين‌جانب و نظام مقدس جمهوري اسلامي و حتي رهبر معظم انقلاب اسلامي صورت پذيرفت و آنچه كه باعث شد كه اين حقير پس از آنكه تصميم بر سكوت و واگذاركردن امر به احكم‌الحاكمين و علام‌الغيوب داشتم، سخن و درددلي چند را با ملت متدين و اصحاب شريف قرآن داشته باشم، آن بود كه با ورود شبكه ماهواره‌اي صداي شيطان بزرگ آمريكا به اين موضوع، شبكه‌اي كه خود مأمور ترويج فحشا در جوامع اسلامي است و اشاعه اكاذيب و نشر اتهامات ناجوانمردانه به اين حقير و اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي و دايه مهربان‌تر از مادر شدن و دلسوزي‌هاي مزوّرانه آنها، ممكن است‌ سؤالات و شبهاتي در اذهان شريف درمورد صحت و سقم اين اتهامات سخيف به وجود آيد كه بر اين‌جانب لازم است كه به منظور جلوگيري از آلوده‌شدن مؤمنين به سوءظن به برادرشان در اين خصوص اعلام نظر كنم كه بدين‌وسيله ضمن تقبيح و محكوميت شديد كساني‌ كه با توسل به دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب، سعي در اثبات مدعاي كذب خود نمودند و مصداق اين آيه شريفه شدند كه «يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا»(نسا/۶۰) اعلام مي‌دارم كه اين‌جانب بحمدالله هرگز دامن به چنين گناهان و اعمال منافي عفت نيالوده‌ام و از درگاه ربوبي و به بركت آيات نوراني قرآن، عصمت و پاكي خود را تا آخر عمر طلب مي‌نمايم». در بخش ديگري از اين بيانيه نوشته شده: «مستندات و اظهارات ارائه‌شده در سايت‌ها و برنامه‌ها و نمايش‌هاي تلويزيوني، سراسر كذب و جعلي است و به درد همان فيلم‌هاي سينمايي مي‌خورد. اين‌جانب تاكنون به دليل جلوگيري از هتك آبروي جامعه قرآني سكوت كرده‎ام، اما از اين پس به‌همين‌دليل و براي حفظ حيثيت خود در جامعه قرآني در مقابل اين هتاكي‌ها و پرده‌دري‌ها، اقدامات قانوني خود را از طريق محاكم صالحه قضائي انجام خواهم داد و ان‌شاءالله و به فضل الهي همان‌طور كه وعده الهي در آيات كريمه صدور اين سخنان و در جريان تهمت‌زني به اهل بيت پيامبر اكرم(ص) (قضيه افك)، خير مؤمنان و شناخت دشمنان و منافقان در جامعه اسلامي است، از اين امتحان و آزمايش الهي سربلند بيرون خواهم آمد». در بخش پاياني اين نامه هم آمده است: «در پايان ضمن تشكر و سپاس از ملت شريف و متدين و دوستان عزيز قرآني كه در اين جريان با حمايت‌هاي خود موجب دلگرمي و توان تحمل اين امتحان الهي شدند و عرض شرمساري به ساحت مقدس رهبر عزيز و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌اي(مدظله العالي) كه دشمن كينه‌توز چون از صلابت و اقتدار ايشان به تنگ آمده و چون مني را واسطه هتاكي به ايشان قرار داده است كه صدالبته ذره‌اي غبار هم از اين ماجرا بر دامن نوراني ايشان نخواهد نشست و دشمن از اين خيال‌بافي نفعي نخواهد برد، خطاب به استكبار رسانه‌اي مي‌‌گويم؛ درست فهميده‌ايد كه قرآن و خادمان و مروجان قرآن، بزرگ‌ترين سد و مانع در تحقق اهداف شوم و شبيخون فرهنگي شما هستند، اما با چنين نمايش‌ها و خيال‌پردازي‌هايي هرگز به مقاصد پليد خود نخواهند رسيد و آنچه را كه شما مبلغ و نشردهنده آن باشيد، مردم بصير و فهيم ما تكذيب مي‌نمايند. در پايان با التجا و استمداد از درگاه ربوبي براي دفع اين كيد و دسيسه به ذكر روايتي از امام كاظم(ع) كه ذيل آيات شريفه اشاره‌شده در سوره مباركه نور وارد شده است تبرك جسته و از برادران و خواهران ايماني را از آلودن ذهنشان به اكاذيب و اتهامات ناجوانمردانه دشمنان قرآن و اسلام برحذر مي‌دارم كه مباد برخلاف (لاتقف ما ليس لك به علم) با صدور بيانيه‌هاي دوپهلو آب به آسياب دشمن بريزد».

سعيد طوسي كيست؟
محمد گندم‌نژاد طوسي، معروف به حاج سعيد طوسي  ۴۶ساله و متولد تهران است. او از يك‌سالگي به مشهد رفته و از پنج‌سالگي فعاليت‌هاي قرآني خود را آغاز كرده است. طوسي در سال ۱۳۷۲ در مسابقات كشور سوريه رتبه اول و در سال ۱۳۷۷ در مسابقات مالزي بين ۳۶ نفر رتبه اول را كسب كرد. نفر اول مسابقات كشوري قرائت قرآن در سال ۱۳۷۹ نيز از ديگر مقام‌هاي قرآني طوسي است. اين قاري قرآن در سال‌هاي اخير يكي از افرادي بوده كه در مراسم‌هاي‌ مهمي نيز به قرائت قرآن پرداخته است. آخرين مراسم مهمي كه طوسي در آن به قرائت قرآن پرداخت مراسم افتتاحيه مجلس دهم در روز هشتم خرداد بود.
منبع: روزنامه شرق

كد مطلب: 405043

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcdok0osyt0zz6.2a2y.html?405043


 


برگشت به تلکس خبرها