تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: دولت مي‌گويد كه ۳ هزار وب‌سايت با بودجه هزار ميليارد توماني عليه دولت فعاليت و براي تخريب از برخي خبرگزاري‌ها خط مي‌گيرند.
جمعه، 10 دی 1395 - 12:42     کد خبر: 32533

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

به بهانه انتشار خبر فعاليت ۳ هزار وب‌سايت عليه دولت
بيراهه و هدرروي ۴۰۰ نشريه و صدها سايت دولتي
ايرنا

ساعت ۲۴- جبهه ضداصلاحات در ايران از اوايل دهه ۱۳۸۰ سازماندهي شده است و در شكل‌ها و قالب‌هاي گوناگون در همه اين سال‌ها عليه اصلاح طلبي فعاليت داشته است. جلوگيري از ورود جريان و انديشه اصلاح‌طلبي به مجلس قانونگذاري و نهاد دولت هدف اصلي جبهه ضد اصلاحات است كه اتفاقا در اين باره همه طيف‌ها اشتراك نظر دارند.

تنگ كردن دامنه اصولگرايي و توسيع جريان اصلاح‌طلبي موجب شد حسن روحاني كه يك سياستمدار ميانه بود و اصولا در همه سي و چند سال قبل از حضور در انتخابات در جبهه اصلاح‌طلبان قرار نداشت نيز در تيررس قرار گيرد. با وجود اينكه حسن روحاني دولتي كه طعم شركت سهامي دارد تاسيس و وزارت كشور،‌ دادگستري، ارشاد، دفاع و حتي دفتر رييس‌جمهوري را به نيروهاي متمايل به طيف معتدل اصولگرا داد اما تندروها گناه او را كه چند وزير غيراصولگرا اما معتدل را به كابينه راه داده است را نبخشيدند. به اين ترتيب بود كه تخزيب نهاد دولت و نهاد رياست جمهوري از همان روز اعلام نتايج شروع و ادامه دارد.

در حالي كه آگاهان بارها به روحاني و افراد بانفوذتر كابينه يادآوري كردند كه نبايد به طيف‌هاي تندرو اصولگرايان گونه‌اي برخورد كرد كه آنها دوست هستند و منتقد، اما گوش شنوا نبود. واقعيت اين است كه جبهه ضد اصلاحات هرگز اصلاح‌طلبي را شريك نمي‌داند و با هر ابزار و ترفندي قصد دارد اين انديشه و حاملان آن را از صحنه خارج كند و اين مشخص بود اما اين روزها كه كارشان از تخريب غيرعلني عبور كرده و به مسخره و تهديد كردن دولت رسيده است.

دولت مي‌گويد كه ۳ هزار وب‌سايت با بودجه هزار ميليارد توماني عليه دولت فعاليت و براي تخريب از برخي خبرگزاري‌ها خط مي‌گيرند. اين كار از طرف جبهه ضد اصلاحات امر طبيعي به حساب مي‌آيد و نمي‌توان جز اينكه دولت تلاش كند با استفاده از اطلاعات بگويد كه اين خبرگزاري‌ها كدامند و مناسبات آنها با سايت‌ها چه شكل و ماهيتي دارد، بايد به درون خود برگردد.

يك مقام ارشد كابينه به ساعت ۲۴ گفت: ۴۰۰ نشريه با بودجه دولت از سوي وزارتخانه‌ها، شركت‌ها و موسسه‌هاي دولتي منتشر مي‌شوند اما كارآيي و كارآمدي ندارند و نمي‌توانند يا نمي‌خواهند به طور موثر از دولت دفاع كنند.

واقعيت اما نشان مي‌دهد جز ۴۰۰ نشريه كه هر كدام منابع مالي جداگانه دارند كه سرجمع رقم قابل توجهي است، اين نشريه‌ها به جاي حمايت از دولت از روساي خود حمايت مي‌كنند و چون در ايران رفتارهاي جزيره‌اي از طرف وزارتخانه‌ها و شركت‌هاي دولتي رايج است هر نشريه احتمالا عليه يك سازمان رقيب مطلب توليد و منتشر مي‌كند. علاوه بر اين نشريه‌هاي مكتوب، اما هر وزارتخانه دولتي يك خبرگزاري يا سايتي نزديك به خبرگزاري دارد كه به جاي حمايت از دولت، ‌تنها از منافع و قلمرو سازمان خود دفاع مي‌كنند و كليت دولت برايشان مهم نيست.

چند روزنامه در دولت جديد راه افتاده است كه هرگز به فكر كمك به دولت نيستند و فقط از سازماني كه منابع مالي آنها را تامين مي‌كند حمايت مي‌كنند. نهاد مركزي كه دولت براي انتشار اخبار، گزارش، تحليل و يادداشت‌هاي داراي بار علمي – كارشناسي براي خود تدارك ديده است كجا قرار دارد؟ ده‌ها موسسه پژوهشي متعلق به دولت يا نهادهايي كه از بودجه دولت كمك مي‌گيرند براي دفاع از كيان دولت چه كرده‌اند؟ كدام گزارش كارشناسي دقيق و روزآمد از سياست‌هاي دولت حمايت مي‌كند؟

 


برگشت به تلکس خبرها