تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: حضور سه ميليوني زنان امريكا در تظاهرات ضد ترامپ
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 15:22     کد خبر: 32788

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:
مردم سراسر جهان به نشان همبستگي با راه‌پيمايي گستردۀ زنان امريكا عليه ترامپ، تظاهرات برپا كردند.

تظاهرات گستردۀ زنان امريكا، در دومين روز از آغاز رسمي رياست‌جمهوري دونالد ترامپ، با استقبالي گسترده همراه بود و با شركت حدود سه ميليون معترض در سراسر امريكا برگزار شد.

تظاهرات‌كنندگان در مراكز و شهرهاي مهم كشورهاي اروپا، آسيا و آفريقا، در 637 راه‌پيمايي مختلف، به حمايت از راه‌پيمايي اصلي ضد ترامپ پرداختند و در مخالفت با سياست و رويكردهاي دستور كار ترامپ و در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان تظاهرات كردند.

به گفته مقامات، در واشنگتن، نيم ميليون نفر روز شنبه در محل «نشنال مال» و خيابان‌هاي هم‌جوار در اين راهپيمايي تاريخي حضور داشتند.

نوجوانان نيز در راهپيمايي گستردۀ زنان در واشنگتن دي سي حضور داشتند و در مخالفت با ترامپ شعار سر دادند.  (2 بهمن 1395، عكس از خبرگزاري فرانسه)

به گزارش رويترز، شمار زيادي از مردم صبح شنبه به‌وقت محلي به متروي واشنگتن هجوم آوردند تا خود را به مركز شهر برسانند و در تظاهرات شركت كنند. ايستگاه‌هاي مترو سرشار از جمعيتي بود كه اكثريت آن‌ را زنان تشكيل مي‌دادند.

متروي واشنگتن گزارش داد تا ساعت 11 صبح شنبه 275 هزار سفر درون‌شهري انجام‌ شده است. اين ميزان در روز برگزاري مراسم تحليف 193 هزار بود.

اظهارات نژادپرستانه و تحقيرآميز ترامپ عليه زنان، مكزيكي‌ها و مسلمانان خشم بسياري از آمريكايي‌ها را برانگيخته است.

هزاران تظاهرات كننده در راهپيمايي ضد ترامپ در نيويورك شركت كردند. (2 بهمن 1395، عكس از خبرگزاري فرانسه)

يكي از زناني كه در اين تظاهرات سراسري شركت كرده، گفت: «اين مسئله بسيار مهم است كه به حقوق ما احترام گذاشته شود. مردم بسياري براي احقاق حقوق ما مبارزه كرده‌اند و رئيس‌جمهور ترامپ آشكارا گفته است حقوق ما را محترم نمي‌شمارد.»

مردم امريكا از يك هفته پيش از مراسم تحليف، در نقاط مختلف اين كشور تجمعات اعتراضي بر پا كردند. اوج اين تظاهرات در روز تحليف انجام شد كه به درگيري پليس با معترضان انجاميد.

مخالفان ترامپ بسياري از خودروها را آتش زدند و پليس نيز براي متفرق كردن آنان از گاز اشك‌آور استفاده كرد.


برگشت به تلکس خبرها