تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اضافه شدن 1.5 نمره به معدل دانش آموزان سوم دبيرستان آذربايجان‌شرقي
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 15:30     کد خبر: 32792

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

مدير كل اداره آموزش و پرورش استان گفت: آذربايجان‌شرقي دار التربيه ايران است؛ چرا كه تمامي اولين‌هاي علمي از اين استان به ساير نقاط كشور صادر شده است.

به گزارش ايسنا، جعفر پاشايي در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان هشترود خاطرنشان كرد: ارتقاء تحصيل در دانش آموزان با آرامش خاطر، يكي از اهداف اداره كل است، تربيت صحيح دانش آموزان از اعمال جراحي مغز و قلب سخت‌تر است و بايد در اين راه تلاش‌هاي بسيار كرد.

وي با بيان اينكه پوشش صد درصدي آموزش از اهداف اداره كل است، اظهار كرد: تعداد 164 روستا در استان وجود دارد كه فقط چهار يا پنج دانش آموز دارند؛ اما با اين حال دولت تدبير و اميد از طريق بسته‌هاي حمايتي از دانش آموزان اين روستاها حمايت ‌كرده و اجازه نمي‌دهد حتي يك نفر هم از تحصيل علم باز بماند.

پاشايي ادامه داد: يكي از مهم‌هاي آموزش و پرورش استان اضافه شدن يك و نيم نمره به معدل دانش آموزان سوم دبيرستان در سه سال اخير است.

وي بيان كرد: مسئله آموزش و پرورش مسئله مردم است و اين سازمان به تنهايي قادر به اداره امور نيست و بايد مردم كمك حال اين اداره در كل كشور باشند.

وي اضافه كرد: توسعه مراكز فرهنگي و تفريحي در شهرهاي استان هم مدنظرمان است، بخاطر همين اداره كل در هشت شهرستان استان كارهايي نظير ساخت خانه معلم، باشگاه فرهنگيان، درمانگاه فرهنگيان و  مركز اسكان بيماران صعب العلاج را اجرايي كرده است تا در كاهش هزينه‌هاي فرهنگيان نقش اساسي داشته باشد.

 پاشايي بيان كرد: يكي ديگر از اولويت‌هاي اداره كل، مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي است كه اكثر آن‌ها از طريق فضاي مجازي ايجاد مي شود و ما بايد در راه مقابله با اين آسيب‌ها بايد روش فرا واكنشي را اجرايي كنيم.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش استان در طول سال جاري مبلغ 126 ميليارد تومان از بابت بازنشستگي و ساير كسورات، به حساب فرهنگيان واريز كرده و طلب افرادي كه در سال 94 باز نشسته شده بودند را تسويه كرده است.

پاشايي عنوان كرد: اگر فرمانداري هشترود از اعتبارات ماده 180 مبلغي را براي ساخت مجموعه فرهنگي و تفريحي در اين منطقه اختصاص دهد، دو برابر مبلغ فوق را اداره كل  آموزش و پرورش تقبل خواهد كرد تا فرهنگيان هشترود نيز از امكانات اين اداره بهره‌مند باشند.

وي اظهار كرد: علي‌رغم همه كمبودهاي مالي، دولت نگاه ويژه‌اي به وزارت آموزش و پرورش دارد و اداره كل آموزش و پرورش استان با ارج نهادن به تصميمات دولت توانسته از  بين 31 استان موجود در كشور رتبه دوم را در همه زمينه‌ها به دست آورد.

امام جمعه هشترود نيز در اين جلسه گفت: يكي از اثر گذار ترين شورا ها در جمهوري اسلامي ايران شوراي آموزش و پرورش است كه دغدغه حل مشكلات دانش آموزان و معلمان را در سر دارد.

حجت الاسلام علي رحيمي خاطر نشان كرد: از مسئولان آموزشي استان تقاضا دارم  نگاه ويژه‌اي به شهرستان هشترود داشته باشند؛ چرا كه بدون حمايت مسئولان و مردم، اين شهرستان با مشكلات عديده‌اي رو به رو مي‌شود و در حل مسائل مالي باز مي‌ماند.

وي ادامه داد: فرماندر هشترود نيز بايد از اعتبارات شهرستان براي كمك به آموزش و پرورش دريغ نكند.

فرماندار هشترود نيز در اين جلسه گفت: فضاهاي فرهنگي بايد در مدارس هشترود ايجاد شود و به مانند سنوات گذشته كارهاي فرهنگي خود را از سر گيرد و هزينه هاي آن را شهرداري تقبل كند؛ چرا كه سه درصد از عوارض شهري و ديگر اعتباراتي كه از طريق مردم جذب شهرداري مي‌شود، سهم آموزش و پرورش است.

حسن مستفيد اضافه كرد: با به وجود آمدن فضاهاي مجازي دانش آموزان دچار افت تحصيلي شده‌اند و در اين مورد اجراي پدافند غير عامل ضروري مي باشد.

وي اظهار كرد: فرمانداري هشترود براي تعميرات و تجهيز مدارس هشترود، از طريق تملك دارايي مبلغ 300 ميليون تومان در اختيار آموزش و پرورش قرار داده است.

وي با در خواست از مدير كل آموزش و پرورش استان مبني بر ايجاد خانه معلم با تمامي امكانات در هشترود، گفت: اگر مجموعه خانه معلم در هشترود ساخته شود، علاوه بر اينكه فرهنگيان منطقه از نبود اين مجموعه عذاب نمي‌كشند، شور و شوق ديگر فرهنگيان استان براي انتقال به هشترود زياد تر خواهد شد.

وي از ايجاد اولين مركز رشد استان در هشترود خبر داد.

رئيس اداره آموزش و پرورش هشترود نيز در اين جلسه خاطر نشان كرد: بايد راه حلي براي دو شيفته شدن مدارس هشترود اتخاذ نشود.

بهمن اقدمي افزود: تعليم و تعلم اسلامي مرهون تلاش معلمان و مربيان فداكاري است كه براي تحقق آموزش منطقه به صورت شبانه روزي تلاش مي‌كنند.

وي ادامه داد: واگذاري امور آموزش و پرورش به مردم از طريق انجمن اوليا از ملزمات است و اين اداره در نظر دارد جهت اعتلاي آموزش و پرورشي قدم هاي موثري بردارد.

وي از شهرداري هشترود خواست كه با اتخاذ روش‌هاي لازم نسبت به وصول حق آموزش و پرورش از عوارض شهري و صدور پروانه هاي ساختماني اقدام كنند.

رئيس شوراي اسلامي هشترود نيز در اين جلسه گفت: شورا و شهرداري مي‌خواهد آينده هشترود با مشكلات فرهنگي رو به رو نشود از اين رو همه حق و حقوق آموزش و پرورش را كه بر عهده شهرداري است پرداخت كرده است.

قلي وليپور افزود: شورا و شهرداري در نظر دارد هر كاري كه براي پيشبرد اهداف آموزشي اداره آموزش و پرورش لازم است را با كمال ميل انجام دهد تا دين خود را نسبت به امور فرهنگي و آموزشي ادا كرده باشد.


برگشت به تلکس خبرها