تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: فنلاند : آموزگاران در انتخابات آينده مجلس، گام مهمي برمي دارند
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 14:45     کد خبر: 32795

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

فنلاند : آموزگاران در انتخابات آينده مجلس، گام مهمي برمي دارند
تارنماي آموزش جهاني (EI) ،13 آوريل 2015
برگردان : مهدي بهلولي
هنگامي كه در اين هفته و در انتخابات مجلس،راي ها به صندوق ريخته مي شود خيلي بعيد است كه آموزگاران با بي تفاوتي با برگه هاي راي برخورد كنند چرا كه 10 درصد از 2000 نامزد كرسي هاي مجلس را آموزگاران تشكيل مي دهند. در مجلس فنلاند 200 نماينده وجود دارد و آموزگاران همواره در مجلس حضوري نيرومند داشته اند. از سال 2011 تا 2015، 28 نماينده مجلس از پيشينه ي آموزشگري برخوردار بودند و بزرگترين گروه شغلي مجلس را  تشكيل مي دادند.
اُلي ليوك كينن،رييس اتحاديه صنفي آموزش و پرورش فنلاند (OAJ) مي گويد : "ما اينجا در OAJ اميدواريم كه پس از انتخابات آينده، حتي آموزگاران بيشتري داشته باشيم كه به مجلس راه يافته باشند. پس از اين انتخابات،ما همچنين اميدواريم كه دولت جديد، گروه يا هيآتي از كارشناسان تشكيل دهد تا به بررسي اين موضوع بپردازد كه چگونه مي توان سامانه آموزشي فنلاند را بهتر توسعه داد تا آموزش و پرورش با كيفيت خوب در آينده تضمين شود. حضور جدي تر آموزگاران در مجلس، به پيگيري نيرومندتر هدف هاي اتحاديه ياري مي رساند."
 OAJ از اواخر سال گذشته، كمپيني به راه انداخته است كه در ميان هدف هاي آن اين موارد ديده مي شود : اطمينان از در راس بودن آموزش و پرورش در بحث هاي سياسي؛ پشتيباني از آموزگاران براي نامزد شدن در انتخابات آينده؛ و يادآوري به همه آموزگاران كه تا چه اندازه راي دادن به نامزدهايي حامي "آموزش و پرورش دولتي كارآمد براي همه" اهميت دارد.    
آدرس متن انگليسي :
https://www.ei-ie.org/en/news/news_details/3494
آدرس برگردان :
http://bohluli1.blogfa.com/post/309


برگشت به تلکس خبرها