تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: قرارداد دولت هند با دانش‌آموز 14 ساله براي ساخت پهپاد
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 11:52     کد خبر: 32799

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


مازندمجلس: زالا درباره برتري پهپاد خود بر پهپادهايي كه از سوي ارتش هند مورد استفاده قرار مي‌گيرند، گفت: اين پهپاد از پهپادهاي ارتش ارزان‌تر و كم‌هزينه‌تر است.
مازندمجلس: دولت هند براي سفارش ساخت پهپادهاي خنثي كننده "مين"، با يك پسر 14 ساله قرارداد امضا كرد.

به گزارش نامه نيوز به نقل از سايت شبكه آر. تي. روسيه، "هارچواردهان زالا" دانش‌آموز كلاس دهم در ايالت گجرات در غرب هند است.

زالا مي‌گويد نخستين بار پس از آنكه متوجه شدم بسياري از نيروهاي ارتش قرباني مين‌هاي بر زمين مانده مي‌شوند، براي ساخت اين پهپاد اقدام كردم.

نوآور هندي جزئيات ساخت اين پهپاد را در همايش تجاري ايالت گجرات كه 21 تا 28 دي‌ماه برگزار شده بود، ارائه داد.

پس از ارائه جزئيات اين اختراع، حكومت ايالتي در گجرات وي را در بخش علوم و تكنولوژي استخدام كرد. انگيزه مسئولان ايالتي از اين استخدام كمك به زالا در ساخت پهپادي به ارزش 733 هزار دلار مي‌باشد.

اين دانش‌آموز 14 ساله هندي در سال 2016 نمونه اوليه پهپاد نوآورانه خود را با 7500 دلار هزينه طراحي نموده بود. دولت هند بخشي از هزينه‌هاي زالا را بر عهده گرفته بود.

وي در همايش تجاري ايالت گجرات از طراحي پهپادي جديد با امكاناتي جهت خنثي سازي مين خبر داد.

به گفته زالا پهپادي وي مجهز به اشعه مادون قرمز، دستگاه حرارتي اندازه‌گيري، دستگاه كنترلر RGB و دوربين با قدرت 21 مگاپيكسل براي عكسبرداري خواهد بود.

وي افزود: اين پهپاد توانايي حمل بمبي به وزن 50 گرم براي خنثي سازي مين‌ها را خواهد داشت.

زالا در ابتدا براي خنثي سازي مين‌ها رباتي را طراحي كرده و آن را ساخت اما بعدا متوجه شد كه اين ربات با منفجر كردن مين‌ها خود نيز از بين مي‌رود. سپس وي تصميم گرفت كه براي اين كار پهپاد طراحي كند تا بدون هيچ خسارتي مين‌ها را خنثي كند.

حكومت محلي گجرات با اهداف تجاري از ساخت اين پهپادها حمايت مي‌كند.

زالا درباره برتري پهپاد خود بر پهپادهايي كه از سوي ارتش هند مورد استفاده قرار مي‌گيرند، گفت: اين پهپاد از پهپادهاي ارتش ارزان‌تر و كم‌هزينه‌تر است.

وي تصريح كرد: اين پهپاد با هزينه 4 هزار و 600 دلار قابل توليد است و اين از قيمت پهپادهايي كه از سوي ارتش مورد استفاده قرار مي‌گيرند پايين‌تر خواهند بود.

زالا شركت " Aerobatics 7" را براي خود و به نام خود تاسيس كرده است. وي عنوان "سازنده ربات و پهپاد و برنامه‌نويس" را براي خود انتخاب كرده است.

گفتني است، پدر زالا كارمند حسابدار و مادر وي يك زن خانه‌دار است.


برگشت به تلکس خبرها