تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: در اثر بارندگي، سقف يك كلاس درس فرو ريخت/ والدين دانش آموزان: جان فرزندان ما در مدارس فرسوده و غيراستاندارد در خطر است
دوشنبه، 4 بهمن 1395 - 11:19     کد خبر: 32812

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

 

در اثر بارندگي روز اخير سقف كلاس درس مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد بخش مركزي خاش فرو ريخت و خطر جاني دانش‌آموزان اين مكان را تهديد مي‌كند.


به گزارش تيتر آزاد به نقل از شبكه اطلاع رساني راه دانا به نقل از تفتان ما، بارش باران و برف روزگذشته در شهرستان خاش منجر به تخريب و فرو ريختن سقف كلاس درس مدرسه مسلم روستاي اكبرآباد بخش مركزي اين شهرستان شد.

ريزش ناگهاني قسمتي از سقف كلاس دبستان مسلم باعث رعب و وحشت دانش آموزان شد و بلافاصله اين دانش آموزان با كمك معلمان كلاس درس را ترك كردند.

علي اي حال دانش آموزان اينگونه مدارس مجبور هستند همانند گذشته در اين كلاس هاي غير استاندارد و فرسوده ادامه تحصيل دهند و در حال حاضر جان 300 دانش آموز اين دبستان در خطر جدي است.

اين ريزش سقف كلاس سبب اعتراض بسياري از اولياي دانش آموزان اين مدرسه شد كه اين والدين در تماس با پايگاه خبري تحليلي تفتان ما خواستار پيگيري موضوع ريزش سقف كلاس دونوبته مدرسه مسلم شدند.

يكي از دانش آموزان اين مدرسه با پريشاني و استرس به خبرنگار ما گفت: ناگهان سقف كلاس ريزش كرد و تمام لباسهايم پر از گچ و گل شد و الان احساس ترس دارم و نميتوانم به درستي به صحبت هاي معلم توجه كنم و هرلحظه احساس ميكنم شايد سقف بر روي سرم ريزش كند.

وي بيان كرد: متاسفانه مدرسه ما مخروبه و قديمي است و سرويس بهداشتي درستي نيز ندارد و كلاس هم سرد است.

يكي از اين والدين دانش آموزان با بيان اينكه در اثر بارندگي سقف اين مدرسه ريزش كرده است به خبرنگار ما گفت: اين مدرسه فرسوده است و به جهت غيراستاندارد بودن در حال فروريختن است كه جان دانش آموزان و فرزندان ما را تهديد مي كند.

مرادزهي بيان كرد: اين مدرسه قدمتي ديرينه دارد و افراد بسياري در آن تحصيل كردند كه هم اكنون پست هاي كليدي در استان دارند و نيازاست اين مدرسه با توجه به قديمي بودن آن تعمير و باسازي شود.

وي با بيان اينكه مسئولان كوتاهي مي كنند، خاطرنشان كرد: از مسئولان ميخواهيم به فكر جان فرزندان ما در كلاس درس باشند چرا كه اين مدرسه فرسوده و قديمي است و بايد فكري اساسي براي آن بشود.

مرادزهي تصريح كرد: حتماً بايد بچه‌هاي مردم در اين مدرسه فرسوده كشته شوند تا مسئولان به فكر تعمير و بازسازي مدرسه شوند.

وي گفت: خوشبختانه در اين ريزش سقف صدمه اي به فرزندان ما وارد نشده اما ساير كلاس هاي مدرسه مسلم اكبر آباد نيز در حال فروريختن است و اگر باران شديد ديگري ببارد سقف آن كلاس ها نيز فرو مي ريزد.

معاون پشتيباني و اداري مالي آموزش و پرورش شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما با بيان اينكه 40 سال از قدمت مدرسه مسلم اكبر آباد مي گذرد، اظهار كرد: متاسفانه تجهيز و نوسازي اين مدرسه به دليل مشكل مالي و كمبود اعتبار براي آموزش و پرورش بسيار سخت و زمان بر است.

محمد نبي كرد افزود: پس از ريزش سقف اين مدرسه تيم بررسي و نظارت آموزش و پرورش خاش به محل اين مدرسه اعزام شدند و با بررسي موضوع و مستندسازي اين مشكل جمع بندي و جهت تخصيص بودجه به اداره كل نوسازي مدارس استان سيستان و بلوچستان ارسال شد.

وي با بيان اينكه به زودي اين مدرسه تعمير و بازسازي خواهد شد، گفت: با توجه به كمبود اعتبارات، به حمايت هاي مالي خيران مدرسه ساز براي بهسازي يا ساخت مدارس مناسب نياز است و ضرورت دارد كه خيران محلي به كمك اين مدارس بيايند تا شاهد حوادث ناگوار براي دانش آموزان نباشيم.


برگشت به تلکس خبرها