تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: دبستاني ها را وارد آزمون ها و تست هاي مؤسسات علمي نكنيم
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 - 13:27     کد خبر: 33148

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

دبستاني ها را وارد آزمون ها و تست هاي مؤسسات علمي نكنيم
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: بايد از ورود هر نوع مؤسسه علمي به مدارس جلوگيري شود و دانش آموزان ابتدايي را وارد آزمون ها و تست هاي اين مؤسسات نكنيم.

به گزارش « نسيم آنلاين »، فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش در گردهمايي يك روزه معاونان آموزش ابتدايي ادارات كل آموزش و پرورش استان هاي كشور كه در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد با اشاره به رويكرد مدرسه محوري اظهار داشت: اگر در دوره ابتدايي سرمايه گذاري كنيم و اهداف تعليم و تربيت را در اين دوره محقق كنيم، نگراني در دوره هاي ديگر تحصيلي نخواهيم داشت.
وي با اشاره به تأكيد سند تحول بنيادين بر اهميت دوره ابتدايي از تلاش اين وزارتخانه براي اولويت دادن به برنامه هاي آموزش و پرورش در اين دوره تحصيلي نام برد و تصريح كرد: مسئله اصلي اين نيست كه خواندن و نوشتن را به كودكان آموزش دهيم، بلكه هدف اصلي شكل گرفتن شخصيت انسان ها با كسب مهارت هاي لازم براي زندگي در جامعه است.
احمدي دانش آشتياني دو موضوع، «تغيير نگرش» و «تأمين نيروي متخصص» را لازمه تحقق اهداف تربيتي در دوره ابتدايي دانست و افزود: در بازديدهاي سرزده اي كه از مدارس داشتم، شاهد حاكميت آموزش ها به صورت حافظه محوري بودم كه البته علت آن شايد عدم فراگيري آموزش هاي لازم توسط معلمان بوده است.
وي تصريح كرد: امروزه در دنيا آموزش ها در مقطع ابتدايي به سمت تلفيقي پيش مي رود، يعني طرح درسي را ارائه مي دهند كه همه درس ها را در خود دارد، بنابراين در عين حالي كه فرمول هاي رياضي آموزش دادهمي شود، به هنر و ادبيات نيز مربوط مي شود و در چنين شرايطي، مهارت ها در داخل كلاس درس همراه با خلاقيت معلم شكل مي گيرد.
وزير آموزش و پرورش ، مهم ترين مسئله در سنين كودكي را پرورش تفكر دانست


برگشت به تلکس خبرها