تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: كاخ سفيد:لغو دستورالعمل استفاده از سرويس هاي بهداشتي براي تراجنسي ها
پنجشنبه، 5 اسفند 1395 - 13:34     کد خبر: 33152

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

 

كاخ سفيد اعلام كرد دستورالعمل صادر شده توسط باراك اواباما در رابطه با آزادي تراجنسي ها براي استفاده از سرويس هاي بهداشتي در مدارس و ورزشگاهها را تغيير مي دهد.
لغو دستورالعمل استفاده از سرويس هاي بهداشتي براي تراجنسي ها

ديده بان ايران - رئيس جمهوري سابق آمريكا در اين دستورالعمل خواسته بود در مدارس به دانش آموزان اين اجازه داده شود كه بر اساس گرايش جنسي و نه بر اساس جنسيتي كه با آن به دنيا امده اند، از سرويس هاي بهداشتي استفاده كنند.

 طبق گفتۀ سخنگوي كاخ سفيد وزارتخانه هاي اموزش و دادگستري تصميمات لازم را در اين باره خواهند گرفت.

اين دو وزارتخانه چهارشنبه شب مشتركا بيانيه اي را منتشر كرده و در آن اعلام كرده اند كه دستورالعمل صادر شده توسط باراك اوباما تحت عنوان « مادۀ نهم ضد تبعيض» را لغو مي كنند.

اليزا بيارد، مدير اجرايي سازمان «گليستن» كه مدافع حقوق دانش آموزان دگرباش است، در واكنش به اين اقدام كاخ سفيد مي گويد : « اين دستورالعمل خيلي چيزها را عوض كرده بود و زندگي ها را نجات داد و هيچ كس را نيز آزار نداده بود. لغو اين دستورالعمل ابهامات زيادي ايجاد خواهد كرد و در ميان دانش آموزاني كه همين الان هم با تهديدات زيادي روبرو هستند ترس ايجاد خواهد كرد.»

سخنگوي كاخ سفيد با اعلام اين موضوع، تاكيد كرده است اين امر در حوزۀ اختيار ايالت هاست و هر ايالتي مي تواند در اين باره جداگانه تصميم بگيرد.

اين دستورالعمل دولت باراك اوباما با مخالفت ايالت هاي جمهوريخواه آمريكا روبرو شده بود و مقامات اين ايالت ها از جمله مي سي سي پي و تگزاس عليه آن به دادگاه شكايت كرده بودند. قرار است در همين رابطه ديوان عالي آمريكا روز ۲۸ مارس راي خود را صادر كند.


برگشت به تلکس خبرها