تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: يك مقام وزارت بهداشت:فاصله بين اميد به زندگي كمي و كيفي مردان در كشور 10 سال است
جمعه، 6 اسفند 1395 - 01:44     کد خبر: 33160

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:



آبادان – ايرنا مديركل دفتر سلامت جمعيت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي گفت: اميد به زندگي كمي در بين مردان ايراني 72.2 و اميد به زندگي كيفي در حدود 63 سال است كه اين وزارت در تلاش است با آموزش اين فاصله را كاهش دهد.

به گزارش ايرنا محمد اسماعيل مطلق پنجشنبه در آبادان در گفت وگو با خبرنگاران افزود:پيشگيري از مرگ نابهنگام، پيشگيري و پايش عوامل خطر و تهديدكننده سلامت، كمك به پيشگيري و پايش آسيب هاي اجتماعي، مراقبت از لحاظ بيماري هاي واگيري و نيمه واگير، بهبود كيفيت و شرايط زندگي و تامين عدالت در سلامت از طريق كاهش نابرابري در حوزه سلامت به ويژه دسترسي به خدمات سلامت از عواملي است كه باعث افزايش اميد به زندگي مي شود.
وي اظهاركرد: پيشگيري و كنترل عوامل خطر و تهديدكننده سلامت از روند خوبي در سطح كشور برخوردار است.
مطلق، كمك به كاهش هزينه هاي سلامت را در جامعه از اهداف اجراي طرح تحول سلامت در جامعه دانست و گفت:در اين طرح اولويت بخش سلامت براي افرادي است كه توانايي و بضاعت مالي كمتري در جامعه دارند، به همين منظور پس از اجراي طرح تحول سلامت 11 ميليون نفر در مناطق محروم و حاشيه شهرها شناسايي و زير نظر برنامه هاي سلامت قرار گرفتند.
وي افزود: براي اين افراد پرونده الكترونيكي سلامت تشكيل و هر فرد زير نظر كارشناس تغذيه، كارشناس سلامت روان، و زنان زير نظر كارشناس مامايي قرار دارند.
وي گفت: يكي از كارهاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي پيشگيري از معلوليت و ناتواني است و در اين راستا كاهش نرخ مرگ هاي زودرس و نابهنگام مردم، كاهش نرخ مرگ مادران به ويژه در جوامع روستايي و شهري، كاهش مرگ كودكان زير يك سال و پنج سال، كاهش بيماري هاي عفوني قابل پيشگيري با واكسن، بهبود وضعيت كودكان، بهبود فقر آهن در مادران و كودكان، بهبود دسترسي همگاني به خدمات پيشگيري، تشخيص و درمان و داروهاي مورد نياز است.
** 97 درصد زايمان ها در بيمارستان ها انجام مي شود


برگشت به تلکس خبرها