تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: امكان اخراج دانش‌آموز از مدرسه وجود دارد؟
جمعه، 6 اسفند 1395 - 10:14     کد خبر: 33165

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:



مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون مي گويد دانش آموز اگر شرايط خاصي داشت، اخراج نمي‌شود و به مدرسه ديگر انتقال پيدا مي‌كند.
 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سيد رحيم ميرشاهولد امكان اخراج دانش‌آموز از مدرسه وجود دارد؟
مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اين پرسش كه «آيا قوانين مدارس به گونه اي وضع شده است كه مديران به هيچ عنوان نمي‌توانند دانش‌آموزي را اخراج كنند؟»، اظهار داشت: در آيين نامه انضباطي مدرسه اخراج دانش آموز تا 3 روز به عنوان تنبيه انضباطي پيش بيني شده است، اما تأكيد بر جا به جايي دانش آموز است.
 
وي افزود: از طرفي هم اگر احساس شود دانش آموزي در محيطي نمي‌تواند درس بخواند، آموزش و پرورش مي‌تواند اين دانش آموز را به مدرسه ديگري راهنمايي كند. اينكه كسي را بگوييم حق درس خواندن نداريد، خير نمي‌توانيم اين حرف را بزنيم.
 
ميرشاهولد با اشاره به اينكه موضوع حضور دانش آموزان در مدارس مهم است، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش در همين شرايط به دنبال دانش آموزان است تا آنها را به سمت مدرسه هدايت كند. در چند سال گذشته حتي مدارس دو نفره و پنج نفره در كشور داشتيم و اين موضوع به دليل اين است كه نمي خواهيم كسي از تحصيل باز بماند.
 
مديركل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: اگر دانش آموزي شرايطي دارد كه در مدرسه اي نمي‌تواند باشد به مدرسه ديگري و تحت مديريت ديگري و در كلاس ديگري فرستاده مي‌شود.


برگشت به تلکس خبرها