تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: رفتگري كه هزينه تحصيل كودكان خياباني را مي‌دهد!+عكس
جمعه، 6 اسفند 1395 - 12:15     کد خبر: 33166

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:
رفتگري كه هزينه تحصيل كودكان خياباني را مي‌دهد!+عكس

ژائو يونگجيو ۵۶ سال سن دارد و به تازگي مشخص شده كه در سه دهه گذشته او با بخشيدن مبلغي پول به صندوق آموزش و پرورش توانسته هزينه تحصيل ۳۷ دانش آموز را ايجاد كند. اين خبر در رسانه‌هاي چيني بازتاب زيادي داشته است و براي همه سوال شده كه چطور كسي كه درآمد زيادي هم ندارد، توانسته چنين كاري انجام دهد.

او هر روز كارش را از ۴:۳۰ صبح آغاز مي‌كند و تا ساعت ۹ شب بيرون از خانه است، درآمد ماهيانه او ۳۵۰ دلار (با در نظر گرفتن دلار ۳۸۰۰ توماني، يك ميليون ۳۰۰ هزار تومان) است و با اينكه همين مقدار براي يك زندگي معمولي كم به نظر مي‌رسد، اما او توانسته با مديريت هزينه‌هاي خودش هر ماه مبلغي را براي بچه‌ها كنار بگذارد تا آن‌هايي كه توانايي پرداخت هزينه‌هاي مدارس را ندارند، بتوانند تحصيل كنند.

 

ژائو در گفت و گو با روزنامه چيني گفته كه خودش دوران كودكي سختي داشته و چون پدر و مادرش را از دست داده بود، بسيار تنها بوده و همسايه‌ها به او كمك كردند تا از پس مخارج اوليه زندگي بربيايد. به همين دليل او تصميم گرفته زندگي خودش را وقف ديگران كند.

 

او حتي حاضر شده محل زندگي‌اش را بفروشد و در مكان كوچكتري زندگي كند، اما هزينه‌ اين بچه‌ها را بپردازد و خيالش از بابت مدرسه رفتن آن‌ها راحت باشد. براي ورود به كانال تلگرام ما كليك كنيد.

 

1016314_265


برگشت به تلکس خبرها