تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: حقوق معلمان و فرهنگيان در سال آينده چه ميزان افزايش مي‌يابد؟
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 14:01     کد خبر: 33343

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


براساس بودجه سال ۹۶، حقوق فرهنگيان در سال آينده ۱۰ درصد افزايش مي‌يابد اما با استقرار نظام جديد پرداخت حقوق به طور ميانگين ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگيان اضافه خواهد شد تا آنها نيز مانند ساير دستگاه‌ها شوند.
نقدينگي پول1 يارانه1 نقدينگي1 حقوق معلمان و فرهنگيان در سال آينده چه ميزان افزايش مي‌يابد؟
به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز ، تدوين نظام نامه جديد پرداخت حقوق معلمان از اخباري بود كه هفته گذشته توسط وزير اموزش و پرورش رسانه‌اي شد.

در همين رابطه منصور مجاوري مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش، اظهار كرد: طرح ساماندهي حقوق معلمان و فرهنگيان با توجه به استقرار نظام پرداخت در برنامه ششم توسعه مطرح شد كه اين طرح مخصوص آموزش و پرورش است.

 

وي افزود: براساس اين طرح روابط پرداخت حقوق در آموزش و پرورش با ساير دستگاه‌ها متفاوت بوده و براساس شايستگي‌ها، ويژگي‌هاي هر مقطع تحصيلي و معلمان است.

 

مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: كارگروه‌هايي براي رفع مشكلات معيشتي فرهنگيان تشكيل شده است تا براساس ضوابط جديد حقوق آنها پرداخت شود و رفع تبعيض همواره يكي از خواسته‌هاي جدي معلمان است چرا كه آنها از مزايايي كه ساير دستگاه‌ها براي كارمندان خود لحاظ مي‌كنند، محروم هستند.

 

مجاوري ادامه داد: در سالهاي گذشته توانستيم با كمك دولت ميانگين حقوق فرهنگيان را از يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به دو ميليون و ۴۰۰ هزار تومان افزايش دهيم اما هنوز هم در مقايسه با ساير دستگاه‌ها تفاوت فاحشي داريم.

 

وي مطرح كرد: براساس بودجه سال ۹۶، حقوق فرهنگيان در سال آينده ۱۰ درصد افزايش مي‌يابد اما با استقرار نظام جديد پرداخت حقوق به طور ميانگين ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگيان اضافه خواهد شد تا آنها نيز مانند ساير دستگاه‌ها شوند.

 

مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تضمين اجراي نظام جديد حخقوق معلمان نيازمند تأمين منابع است، تصريح كرد: در آموزش و پرورش با توجه به جمعيت بالاي كارمندان هنگامي كه از حقوق صحبت مي‌‌كنيم با هزار ميليارد تومان، اعتبار مورد نظر تأمين نمي‌شود به عنوان مثال در سال ۹۵ علاوه بر بودجه مصوب، دولت ۶ هزار ميليارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه كرد اما بازهم با كسري مواجه هستيم.

 

*بودجه آموزش و پرورش حتي جوابگوي سرانه مدارس نيست/ در سال جاري به صورت انقباضي با مدارس برخورد كرديم

مجاوري افزود: بودجه آموزش و پرورش حتي جوابگوي سرانه مدارس شبانه‌روزي و دولتي نيست و در سال جاري به صورت انقباضي با مدارس برخورد كرديم.  اگر بودجه ۳۳ هزار ميليارد توماني آموزش و پرورش در سال ۹۶ به ۴۵ هزار ميليارد تومان افزايش يابد بخشي از مشكلات اين وزارتخانه حل مي‌شود.

 

وي با اشاره به اينكه دولت در تلاش هست براي رفع كمبودهاي فرهنگيان گام بردارد افزود: در مرحله نخست بحث تدوين نظام نامه جديد پرداخت معلمان مطرح است كه بايد در سال آينده آن را تدوين كنيم تا پس از تأييد  مراجع ذي‌ربط به مرحله اجرا برسد.

 

مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: بايد توجه داشت كه اجراي اين نظام نامه نيازمند تضمين منابع مالي است.

 

*تقاضا داريم تا منابع پرداخت حقوق معلمان حق التدريس و قراردادي تأمين شود

مجاوري در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص پرداخت مطالبات معلمان، عنوان كرد: آقاي نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي قول مساعد داده است تا مطالبات مربوط به حقوق معلمان حق التدريس آزاد، شاغل و قراردادي در اين هفته پرداخت شود. بنابراين تقاضا داريم تا اين منابع پرداخت شود و ما بيشتر از اين شرمنده معلمان نشويم.

 

وي با اشاره به اينكه از دولت مي‌خواهيم تا نيم نگاهي را به ۴۰ هزار بازنشسته سال ۹۴ و ۹۵ وزارت آموزش و پرورش داشته باشد، عنوان كرد: اگر دولت به آموزش و پرورش كند مي‌توانيم بخشي از پاداش پايان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ را پرداخت كنيم.

 

مديركل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: تا اين لحظه توانسته‌ايم حقوق سربازمعلمان را تا دي ماه پرداخت كنيم و تا روز پنج شنبه حقوق و بدهي‌هاي كاركنان رسمي نيز پرداخت شد اما مطالبات مربوط به كاركنان غيررسمي هنوز پرداخت نشده و اميدواريم تا سه روز آينده سازمان برنامه و بودجه اختيار لازم را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهد تا مطالبات اين افراد نيز پرداخت شود.

تسنيم


برگشت به تلکس خبرها