تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پاسخ معنادار سيد محمود علوي به مجري گفت و گوي ويژه خبري ؛
چهارشنبه، 25 اسفند 1395 - 13:15     کد خبر: 33349

واكنش مجري سيما به استدعاي وزير اطلاعات روي آنتن زنده!
فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:



در اين گفت و گو مجري با مداخله پي در پي و نامتعارف به سخنان وزير اطلاعات مانع از ادامه بحث علوي مي شد. او عمدتاً عبارات تند و كليشه اي برخي رسانه هاي ضد دولت را به زبان آورد و مدعي شد كه فضاي مجازي و عرصه رسانه اي از كنترل خارج شده است و چرا وزارت اطلاعات كاري نمي كند.
واكنش هوشمندانه وزير اطلاعات به درخواست مجري خبر سيما!+فيلمبه گزارش پارسينه،سيد محمود علوي وزير اطلاعات ديشب در گفت و گوي ويژه خبري شبكه ۲ ، رفتار مجري تلويزيون و عملكرد صدا و سيما در زمينه برجام و سانسور دستاوردهاي دولت را به چالش كشيد.

او خطاب به مجري برنامه كه تلاش مي كرد گفت و گو را از مسير عملكرد دولت بويژه در برجام و سياست خارجي خارج كند، گفت: شما اجازه نمي دهيد مردم در جريان عملكرد و دستاوردهاي دولت قرار بگيرد.
 
در اين گفت و گو مجري با شتابزدگي و پرش به سخنان وزير اطلاعات مانع از ادامه بحث  علوي مي شد. او عمدتاً عبارات كليشه اي برخي رسانه هاي مخالف برجام و عملكرد دولت را به زبان آورد و مدعي شد كه فضاي مجازي و عرصه رسانه اي از كنترل خارج شده است و چرا وزارت اطلاعات كاري نمي كند.
 
اتفاق ديشب در آنتن گفت و گوي ويژه شبكه ۲ بلافاصله بازتاب گسترده در فضاي مجازي پيدا كرد. در حالي كه رسانه هاي مخالف عملكرد دولت از اين رفتار مجري اظهار خرسندي مي كردند، برخي از تحليلگران نيز از رفتار مجري تلويزيون با وزير اطلاعات به عنوان يك اتفاق غير حرفه اي و خلاف اصول بديهي روزنامه نگاري تعبير كردند.
 
جمع ديگري از كاربران نيز  تند شدن زبان پرخاش رسانه ملي عليه دولت را نشانه اي از انتخاباتي شدن نگاه تلويزيون به كابينه خواندند بويژه آنكه اقدام امشب تلويزيون بعد از نقد صريح و بي سابقه سخنگوي دولت صورت گرفت كه در آن محمد باقر نوبخت اعلام كرد كه تيم سياسي محدودي در تلويزيون دولت را تخريب مي كنند
 
در بخش جنجالي اين مصاحبه كه از نظر تعداد زيادي از بينندگان سيماي ملي گذشت «اين چنين» آمد:

سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات خطاب به مجري برنامه:
 
*چرا اجازه نمي‌دهيد براي مردم درباره دستاوردهاي برجام توضيح دهيم؟

⭕️مجري: شما درباره فضاي مجازي توضيح دهيد نه برجام؛ بعدها از آقايان ظريف و صالحي دعوت مي‌كنيم تا درباره برجام و كيك زرد صبحت كنند.
 
*علوي: من درباره فضاي مجازي صحبت كنم؟ خب از آقاي واعظي، وزير ارتباطات دعوت مي‌كرديد تا در اين باره حرف بزند پس چرا از من دعوت كرديد؟
 
وزير اطلاعات در ادامه از برجام و دستاوردهاي آن گفت و اعلام آمادگي خود را براي حضور مجدد در گفتگوي ويژه خبري و ارائه گزارش در مورد مباحث ديگر به ملت شريف ايران را اعلام كرد


برگشت به تلکس خبرها