تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: محكوميت بازداشتي‌هاي چهارشنبه‌سوري در مشهد به جاروكشي در خيابان‌
پنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 09:49     کد خبر: 33358

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:

دادستان عمومي و انقلاب مشهد ۸۰ نفر از افرادي را كه در مراسم «چهارشنبه‌سوري» سه‌شنبه شب گذشته بازداشت شده بودند به جاروكشي در خيابان‌هاي شهر محكوم كرد. به موجب اين حكم، اين افراد در سال‌هاي آينده هم تا پايان مراسم چهارشنبه سوري بازداشت خواهند شد.

هادي شريعت٬ معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد، روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند، به خبرگزاري دولتي ايرنا گفت كه اين حكم با هدف آگاهي اين افراد از «خسارات» چهارشنبه‌سوري صادر شده است.

{hendevaneh}{سايت‌هندوانه}

به گفته آقاي شريعت، اين افراد به موجب اين حكم و با هدف «آگاهي از ميزان خساراتي كه به شهر و اموال وارد آورده بودند، به اين مناطق آورده و به پاكسازي محل پرداختند.»

وي اتهام اين افراد را «برهم زدن نظم، رعب و وحشت در بين شهروندان» در شامگاه سه‌شنبه اعلام كرد.

تصاوير اجراي بخشي از احكام آنها در خبرگزاري «ميزان» وابسته به قوه قضائيه هم منتشر شده است.

اين مقام قضايي همچنين افزود كه تعدادي از افراد بازداشت شده «براي پي بردن به آثار سوء رفتارهاي پرخطر از بخش سوختگي بيمارستان امام رضا نيز بازديد كردند.»

«شناسنامه‌دار» كردن اين بازداشتي‌ها به عنوان «افراد پرخطر در ايام چهارشنبه پايان سال» و برگزاري «كلاس‌هاي توجيهي» از ديگر بخش‌هاي حكم اين افراد است.

اين مقام قضايي اضافه كرد: «اين افراد در سال‌هاي آينده يك روز قبل از چهارشنبه پايان سال به دادسرا فراخوانده و تا پايان مراسم چهارشنبه پايان سال بازداشت خواهند بود.»

{hendevaneh}{سايت‌هندوانه}

در جريان برگزاري مراسم چهارشنبه‌سوري امسال شهر مشهد آن‌ طور كه مقام‌هاي مسئول اعلام كرده‌اند ۱۱ فقره آتش سوزي در اين كلان‌شهر روي داد.

در اين مراسم همچنين يك سرهنگ پليس راهور و يك سرباز كه در بلوار «هاشميه» مشهد براي ايجاد نظم رفت و آمد در منطقه حضور داشتند، به خاطر پرتاب ترقه انفجاري به شدت مجروح و در بيمارستان «فارابي» بستري شدند.

در مراسم چهارشنبه سوري سال گذشته نيز ۴۹ مورد آتش سوزي در كلان‌شهر سه و نيم ميليون نفري مشهد روي داده بود.

بر اساس اعلام پليس ، ۱۳۸۹ مرد و ۴۸ زن در چهارشنبه‌سوري، ۲۴ اسفندماه امسال دستگير شده‌اند كه از اين تعداد ۹۵۹ نفر به «مراجع قضايي» معرفي شده و بقيه با «اخذ تعهد» آزاد شدند.


برگشت به تلکس خبرها