تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: مشكل پرداخت حقوق معلمان حق‌التدريس به دليل كم‌كاري سازمان برنامه و بودجه است
پنجشنبه، 26 اسفند 1395 - 12:56     کد خبر: 33360

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


سرويس فرهنگي
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اينكه هيچگاه حق‌الزحمه حق‌التدريسي‌ها و سرباز معلمان به عنوان حقوق در بودجه ديده نمي‌شود، تصريح كرد: مشكل پرداخت حقوق اين افراد به دليل كم‌كاري سازمان برنامه و بودجه است.
 

سيدحمايت ميرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت با اشاره به اينكه عدم تخصيص اعتبارات لازم به آموزش و پرورش مشكلات عديده‌‌اي را براي معلمان حق التدريس، سرباز معلمان و غيره ايجاد كرده است، گفت: تا زماني كه حقوق معلمان حق التدريس، سرباز معلمان و قراردادي‌ها در بند "و" بودجه كه اختصاص به پرداخت حقوق و دستمزد دارد پيش‌بيني نشود، چنين مشكلي در وزارت آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت.

نماينده مردم گرمي در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آموزش و پرورش مدت زمان زيادي است كه با كسري بودجه روبرو بوده است، افزود: اين مهم به دليل اين است كه هيچگاه حق الزحمه معلمان حق التدريس، سرباز معلمان و قراردادي‌ها به عنوان حقوق در بودجه ديده نمي‌شود.

وي ادامه داد: متاسفانه بايد اذعان كرد كه مشكل پرداخت حقوق حق التدريسي‌ها و سرباز معلمان به دليل كم كاري سازمان برنامه و بودجه است زيرا زماني كه بودجه پرداخت نمي‌شود، نمي‌توان پولي به اين افراد تخصيص داد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم ضمن تاكيد بر اينكه تاكنون هيچ وزارتخانه‌اي به اندازه آموزش و پرورش به دنبال تخصيص بودجه در سازمان برنامه و بودجه رفت و آمد نداشته است،تصريح كرد: بايد يادآور شد كه در سال آينده نيز چنين مشكلي وجود خواهد داشت زيرا بودجه پيش بيني شده براي آموزش و پرورش با كسري مواجه است.

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: خوشبختانه براي اولين بار با تلاش نمايندگان مجلس بند مشخصي در لايحه بودجه 96 مصوب شد كه مسئولان را موظف به پرداخت ماهانه حقوق معلمان حق التدريس، سرباز معلمان و قراردادي‌ها مي‌كند./


برگشت به تلکس خبرها