تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تخفيف 50 درصدي به فرهنگيان در نمايشگاه كتاب /آغازبكار باشگاه معلمان مولف
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 14:43     کد خبر: 33541

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


تخفيف 50 درصدي به فرهنگيان در نمايشگاه كتاب /آغازبكار باشگاه معلمان مولف
نمايشگاه كتاب خوزستان

مديرعامل انتشارات مدرسه از تشكيل باشگاه معلمان مولف خبر داد و گفت: نويسندگان زبده‌اي در ميان فرهنگيان وجود دارند، عضوگيري اين باشگاه و ثبت نام از معلمان مولف در نمايشگاه كتاب امسال آغاز و پس از آن نيز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايسنا، حميدرضا شاه آبادي در نشستي خبري به بيان اهداف و ماموريت هاي انتشارات مدرسه در سال جاري پرداخت و گفت: انتشارات مدرسه نامي بزرگ با سابقه طولاني است و به علت حضور در فضاي مدارس و ارتباط با دانش آموزان و فرهنگيان اثرگذاري خوبي دارد.

وي افزود : بيش از 2000 عنوان كتاب منتشر شده است كه تيراژهاي بالايي داشته‌اند و موفقيت هايي در جشنواره‌ها كسب كرده‌اند.

شاه آبادي با بيان اينكه فعاليت اين انتشارات بر مبناي اهداف وزارت آموزش و پرورش و برنامه درس ملي و طرح تحول تعريف مي شود گفت: به دنبال حمايت از برنامه درسي ملي هستيم. بخش اول كار ما فراهم كردن زمينه براي فعاليت نويسندگان و پديدآورندگان حوزه كودك است. در كنار اين وظيفه، وظيفه فراهم كردن زمينه توزيع مناسب اين كتب را بر عهده داريم.

مديرعامل انتشارات مدرسه با بيان اينكه 18 گروه كارشناسي در انتشارات مدرسه تشكيل داديم گفت: ادبيات كهن، ادبيات داستاني، معارف اسلامي، تاريخ، فيزيك و شيمي، طنز، فلسفه و رياضيات از اين جمله هستند. در هر كارگروه چهار متخصص حضور دارد. اين كارگروه ها مي توانند سطح كارسناسي انتشارات مدرسه را ارتقاء و بر كيفيت كتب بيافزايند.

وي افزود: اين 18 كارگروه كه فعاليت خود را از هفته گذشته شروع كرده اند توليدات خود را در قالب جديد ارائه خواهند كرد و اميد است از تابستان امسال شاهد آغاز كار خط توليد كتب الكترونيك هم باشيم. براي توليد كتب صوتي هم برنامه ريزي كرده ايم كه توليد محتوا از ادبيات كهن مدنظر ماست.

وي به توليد كتب بريل، كتب ويژه كودكان كم بينا و ناشنوا و كتب براي دانش آموزان كلاس هاي چندپايه و بعضا كودكان در شرايط خاص چون كودكان كار اشاره كرد و گفت: براي توليد فيلم هاي آموزشي هم برنامه جديدي داريم. امسال براي اولين بار شش عنوان فيلم آموزشي مربوط به درس علوم دوره ابتدايي در نمايشگاه كتاب ارائه مي شود.

مديرعامل انتشارات مدرسه از تشكيل باشگاه معلمان مولف خبر داد و گفت: نويسندگان زبده اي در ميان فرهنگيان وجود دارند كه به دلايل مختلفي ناشناس هستند. تلاش مي كنيم امكان استفاده از اين ظرفيت را فراهم كرده و حتي دوره هاي آموزشي براي آنها برگزار مي كنيم تا خود را ارتقاء دهند.

شاه آبادي ادامه داد: شروع عضوگيري و ثبت نام از معلمان مولف در نمايشگاه كتاب است و نيمه دوم تابستان امسال گردهمايي معلمان مولف برگزار مي شود.

وي به فعاليت پخش مدرسه اشاره كرد و گفت: فروشگاه‌هاي انتشارات مدرسه نيز به شكل گسترده‌اي از امكانات مناسب بهره مند خواهند شد.

مديرعامل انتشارات مدرسه از تكميل ساختمان مجموعه آموزشي ترويجي انتشارات مدرسه خبر داد و گفت: مراحل ساخت اين ساختمان در نزديكي دانشگاه تهران براي مدتي متوقف بوده كه اميدواريم تا پايان امسال به اتمام برسد.

شاه آبادي درباره توليد نوشت افزار ايراني گفت: استفاده از محصولات ايراني را در فروشگاه‌هاي خود به عنوان يك اصل مدنظر قرار داديم اما اينكه بخواهيم مستقيما وارد توليد شويم در دستور كارمان نيست.

وي درباره توزيع كتاب در مناطق محروم گفت: در مناطق محروم مجموعه كتب كتابخانه‌هاي كلاسي به صورت رايگان اهداء مي شود.

مديرعامل انتشارات مدرسه با بيان اينكه امسال دوغرفه در بخش ناشران كودك و ناشران آموزشي در سي امين نمايشگاه كتاب خواهيم داشت گفت: در غرفه كودك علاوه بر عرضه كتب، خودمان برنامه هاي متنوعي چون برگزاري دو نشست تخصصي خواهيم داشت. "بهره گيري از منابع غيردرسي در پيشبرد اهداف آموزشي" و "وضعيت تصويرگري كتب غيرداستاني در ايران" عنوان اين دو نشست است.

شاه آبادي ادامه داد: دو برنامه نمايشي در غرفه انتشارات مدرسه خواهيم داشت، همچنين از مجموعه 49 جلدي "هفت تايي ها" در حوزه سني پيش دبستاني و 5 جلد اول از مجموعه 10 جلدي "يادداشتهاي يك نويسنده" رونمايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه حضور فرهنگيان در نمايشگاه كتاب براي ما مغتنم است عنوان كرد: به فرهنگيان با ارائه كارت شناسايي بن تخفيف 50 درصدي ارائه و به عضويت باشگاه مشتريان در مي آيند.

وي با اشاره به چاپ بيش از 480 عنوان كتاب در سال گذشته از سوي انتشارات مدرسه گفت: اميدواريم شاهد رشد 10 تا 20 درصدي كتب در سال جاري باشيم.


برگشت به تلکس خبرها