تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اميرحسن‌خاني: ⛔️جلسه غيرعلني مجلس براي بررسي مشكلات آموزش و پرورش برگزار شود
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 15:46     کد خبر: 33545

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


فخر الدين دانش آشتياني وزير آموزش و پرورش

نماينده مردم فردوس و طبس در مجلس شوراي اسلامي خواستار برگزاري جلسه غيرعلني مجلس براي طرح مشكلات آموزش و پرورش شد.

به گزارش ايسنا، اميرحسن‌خاني در نطق ميان دستور خود در جلسه علني صبح امروز (دوشنبه) مجلس با اشاره به رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: جامعه بايد به اخلاق آراسته شود و فرهنگ عمومي مردم به سمت احترام متقابل، درستكاري و راستگويي سوق پيدا كند.

وي با اشاره به سالروز شكست آمريكا در صحراي طبس خاطرنشان كرد: ياد شهيد گرانقدر محمد منتظر قائم كه اولين شهيد توطئه‌هاي آمريكا بود را گرامي مي‌داريم.

اين نماينده مجلس با تبريك روز معلم عدم توجه به آموزش و پرورش را از مشكلات اصلي كشور عنوان و خاطرنشان كرد: طرح تحول آموزش و پرورش بايد تهيه و اجرايي شود و توجه لازم به معلمين صورت گيرد. همچنين درخواست دارم جلسه‌اي غيرعلني با حضور وزير آموزش و پرورش برگزار شود تا ايشان مشكلات آموزش و پرورش را بيان كنند.

اميرحسن‌خاني همچنين ضمن تبريك روز كارگر بر لزوم توجه به اولويت‌هاي اقتصادي تأكيد كرد و گفت: فراهم كردن بستر سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي از ضرورت‌هاي اشتغال و اقتصاد مقاومتي است. همچنين فضاي كسب‌وكار، اشتغال و رفع محروميت با اصلاح نظام پولي و بانكي انجام مي‌شود. ما همچنين بايد از ظرفيت بيمه‌ها در توسعه اشتغال استفاده كنيم. متأسفانه هنوز متولي اشتغال در كشور معلوم نيست. با گزارش ارايه شده از سوي وزير رفاه در مورد اشتغال انتظار مي‌رود اين وزارتخانه برنامه‌ريزي براي اشتغال را بر عهده بگيرد.

نماينده مردم فردوس و طبس در مجلس بر لزوم ارايه برنامه منسجم در استاي اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد از سوي دولت و مجلس تأكيد كرد و گفت: در منطقه فردوس و طبس و خراسان جنوبي به خاطر خشكسالي هيجده ساله قسمت اعظم دام مردم از بين رفته و اشتغال در بخش كشاورزي و دامپروري نيز كاهش يافته لذا بايد دام جديد به منطقه وارد شود و ايجاد اشتغال در بخش صنعت و خدمات به جاي كشاورزي مورد توجه قرار گيرد.

وي از ناتمام ماندن بسياري از پروژه‌ها در منطقه خود انتقاد كرد و در عين حال گفت: طرح تحول سلامت به عنوان طرح موفقي كه دغدغه‌هاي مردم را رفع كرد قابل تقدير است و به خصوص نقش وزير در اين زمينه قابل توجه است.

اميرحسن‌خاني در پايان خواستار تأمين اعتبارات مصوب براي سرمازدگي و خشكسالي در حوزه انتخابيه خود شد و گفت كه نقش مجلس در برنامه‌ريزي و بودجه كاهش يافته است.


برگشت به تلکس خبرها