تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: نظام تعليم و تربيت از درد مزمن «اقتصاد آموزش و پرورش» رنج مي‌برد
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 - 12:48     کد خبر: 33546

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


خبرگزاري فارس: نظام تعليم و تربيت از درد مزمن «اقتصاد آموزش و پرورش» رنج مي‌برد
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش براي رسيدن به اهداف مشخص شده براي مدرسه‌سازي در سند تحول، از درد مزمني رنج مي‌‌برد و آن هم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، مهدي نويد ادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با موضوع چالش‌هاي مدرسه‌سازي در كشور با بيان اينكه تفاوت مدارس حال حاضر و مدارس هدف‌گذاري شده در سند تحول بنيادين بسيار است، اظهار داشت: امروز اجراي سند تحول بحث جدي آموزش و پرورش است و سعي داريم مدرسه‌سازي را در جهت اهداف سند، پياده‌سازي كنيم.

وي افزود: در گذشته تعريف از مدرسه، محلي براي انتقال دانش و محفوظات بود. اين تعريف در سند تحول بنيادين به هم ريخته شد و مدرسه به عنوان محل زندگي تعريف شد.

نويد ادهم اضافه كرد: يكي از ابعاد زندگي، آموزش دانش است و مفاهيم عبادي، فناوري و زيباشناختي از ديگر ابعادي است كه در مدرسه‌ و مدرسه‌سازي بايد مورد توجه قرار گيرد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه معماري و رنگ‌آميزي مدارس بايد متأثر از اين تعريف باشد، اظهار داشت: جهت‌‌گيري ساخت‌و سازهاي اخير در كشور براي ايجاد چنين مدارسي بوده است اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.

وي تصريح كرد: براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مدارسي كه بيش از 50 سال قدمت دارند و آثار مثبتي در فعاليت خود داشتند با عنوان مدرسه ماندگار ثبت شده‌اند كه از جمله به مدرسه‌ ايرانشهر در يزد و البرز در تهران مي‌توان اشاره كرد.

نويدادهم با اشاره به عبارت «مدرسه دوست‌ داشتني» در سند تحول، ادامه داد: آموزش و پرورش براي رسيدن به اهداف مشخص شده براي مدرسه‌سازي در سند تحول از درد مزمني رنج مي‌‌برد و آن هم مسئله اقتصاد آموزش و پرورش است.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه مكانيزم‌هاي طراحي شده كه با حداقل‌هايي مي‌توان خيّر مدرسه‌ساز شد، گفت: خيرين مدرسه‌ساز هر سال بخشي از تعهداتشان را در قبال آموزش و پرورش عملياتي مي‌كنند و ما به اهداف بلند و مشي زندگي اين افراد احتياج داريم تا آنها را به عنوان الگو به دانش‌آموزان معرفي كنيم.

وي اضافه كرد: تا زماني كه مسئولان ارشد نظام، مشكل اقتصاد آموزش و پرورش را حل نكنند هيچ مساله‌اي در آموزش و پرورش پيش نخواهد رفت مساله سند تحول وابسته به اقتصاد آموزش و پرورش است.


برگشت به تلکس خبرها