تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تهيه «جدول همسان‌سازي» حقوق بازنشستگان و شاغلان در آموزش و پرورش/ بازنشستگي 30 تا 40 هزار فرهنگي در سال‌جاري😇
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 - 12:26     کد خبر: 33547

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


خبرگزاري فارس: تهيه «جدول همسان‌سازي» حقوق بازنشستگان و شاغلان در آموزش و پرورش/ بازنشستگي 30 تا 40 هزار فرهنگي در سال‌جاري
رئيس كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش از تهيه جدولي براي همسان سازي حقوق بازنشستگان و كارمندان وزارت آموزش و پرورش با ساير دستگاه‌ها خبر داد و گفت: امسال بين 30 تا 40 هزار نفر از فرهنگيان در سراسر كشور بازنشسته مي‌شوند.

احمد صافي رئيس كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، در خصوص «آخرين وضعيت پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان»، اظهار داشت: تا جايي كه بنده اطلاع دارم در بودجه‌اي كه براي امسال در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد، دو بند مربوط به بازنشستگان وجود دارد؛ يكي از اين بندها اين است كه حقي كه به شاغل مي‌دهند به بازنشستگان نيز بپردازنند.

 وي ادامه داد: براي نمونه اگر امسال 10 درصد به حقوق كارمندان اضافه مي‌شود، 10 درصد نيز به حقوق بازنشستگان اضافه كنند و اين قانون است كه هرچه به نيروهاي شاغل اضافه مي‌شود، به نيروي بازنشسته نيز اضافه شود.

صافي اضافه كرد: بازنشسته‌ها مي‌گويند بين حقوق ما و كارمندان ديگر تفاوت زيادي وجود دارد؛ چه افرادي كه در آموزش و پرورش بوده و يا در سازمان‌هاي ديگر شاغل هستند و بيان مي‌كنند بايد همسان سازي شود.

 رئيس كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اين خصوص متذكر شد: براي اين كار جلساتي تشكيل شده است و در جلسه‌اي سازمان برنامه و بودجه، موضوع را بررسي كرد كه اعتباري را كه مجلس براي همسان سازي اختصاص داده است، چگونه توزيع كنند و سهم وزارتخانه‌هاي مختلف و سهم آموزش و پرورش از آن چگونه باشد.

 وي اضافه كرد: مقرر شد جدولي با همكاري رئيس سازمان امور اداري و استخدامي تهيه شود و در دولت به تصويب برسد.

صافي تصريح كرد: منتظر هستيم تا اين كار انجام شده و به صورت رسمي ابلاغ شود و پس از ابلاغ رسمي صندوق بازنشستگي كشوري، حكم بازنشستگان را بر اساس آن صادر مي‌كند.

 رئيس كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در خصوص «زمان پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان»، بيان داشت: امسال اين موضوع جزء برنامه‌هاست تا پاداش پايان خدمت سال 95 را پرداخت كنند و محمد باقر نوبخت رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز قول داده است.

صافي در خصوص اينكه «امسال چه تعداد فرهنگي بازنشسته مي‌شوند؟»، يادآور شد: از يك ميليون و 300 هزار بازنشسته كشور، 763 هزار نفر آن در آموزش و پرورش هستند و اين طور كه پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد، بين 30 تا 40 هزار نفر از فرهنگيان در سراسر كشور امسال بازنشسته مي‌شوند.

رئيس كانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خواسته‌هاي بازنشستگان از دولت، خاطرنشان كرد: اين افراد چند انتظار از دولت دارند؛ اول اينكه حقوق آنها افزايش پيدا كند و تبعيض بين حقوق آنها از بين برو .

 وي اضافه كرد: دومين خواسته بازنشستگان فرهنگي اين است كه تبعيض بين بيمه‌ها از بين برود و سومين درخواست، اين است كه انتظار دارند از سوي مقامات كشور مورد تكريم قرار گيرند و فرزندان آنها هنگام استخدام در آموزش و پرورش، در اولويت استخدام قرار گيرند.


برگشت به تلکس خبرها