تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: مسموميت 25 دانش آموز در جشن مبعث
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 - 15:57     کد خبر: 33552

فرهنگيان نيوز - تدبير https://telegram.me/edufarhangian:


 

پول نيوز  -  مديركل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مسموميت جزيي ۲۵ دانش آموز دبستان مفتح ناحيه دو بندرعباس ناشي از مصرف برخي اقلام خوراكي از جمله تنقلات در جشن مبعث بوده است.
دانش هاشمي پور افزود: اين ۲۵ دانش آموزدر جشن مبعث مدرسه ياد شده كه هيات امنايي و مشاركتي است و اوليا در امور مدرسه از جمله برگزاري جشن ها مشاركت فعال دارند، با مصرف كيك، آب و تنقلات همراه، دچار مشكلات جزيي از جمله دل درد و تهوع و ساير علائم مسموميت شدند كه با اعزام آنها به دو بيمارستان صاحب الزمان و كودكان، ۱۱ نفر سرپايي درمان و مرخص شدند.
وي ادامه داد: ۱۴ نفر ديگر نيز كه احساس ناراحتي بيشتري داشتند به بيمارستان كودكان اعزام شدند كه با اقدام به موقع كادر درماني تحت مداوا قرار گرفتند و به گفته مقامات بيمارستان و همچنين معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان، مقدمات ترخيص آنان فراهم است.
مديركل آموزش و پرورش هرمزگان همچنين گفت: برخي در فضاي مجازي تعداد دانش آموزان مسموم شده را خلاف واقع اعلام كرده اند كه ضمن رد اين شايعات بي اساس، اعلام مي شود آموزش و پرورش با احساس مسووليت، توجه خاصي به اطلاع رساني شفاف و صحيح دارد و به دنبال كتمان موضوع نيست.
هاشمي پور تاكيد كرد: از لحظه وقوع اين موضوع، علاوه بر عوامل آموزش و پرورش ناحيه دو از جمله مديريت اين اداره، معاونين و كارشناسان ستادي اداره كل آموزش و پرورش نيز در بيمارستان حاضر و روند درمان اين دانش آموزان را پيگيري كردند.
اين مسوول در پايان گفت: با وجود گرماي هوا كه زمينه مشكلات خاصي را فراهم مي كند و همچنين اشتياق دانش آموزان به مصرف مواد غذايي و آشاميدني، آموزش و پرورش با نهايت حساسيت


برگشت به تلکس خبرها