تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اعلام نظر درباره لو رفتن سوالات امتحاني به عهده مراجع ذي صلاح است
سه شنبه، 30 خرداد 1396 - 14:42     کد خبر: 33957

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


تهرا - ايرنا - رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسي و اعلام نظر در خصوص صدق و كذب بودن آنچه در فضاي مجازي درباره لو رفتن سئوالات نهايي مطرح شده به عهده مراجع ذي صلاح است.
[اعلام نظر درباره لو رفتن سوالات امتحاني به عهده مراجع ذي صلاح است]

عبدالرسول عمادي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ايرنا اظهار داشت: مركز سنجش آموزش و پرورش به عنوان متولي اصلي امر امتحانات تمام اقدامات و تلاش خود را در راستاي حفظ امنيت و صحت برگزاري آن به عمل آورده است.
وي ادامه داد: آنچه در فضاي مجازي مبني بر لو رفتن سوالات امتحاني دانش آموزان به آن پرداخته شده در حد شايعات و سوءاستفاده از شرايط بوجود آمده در راستاي اميال خاص است.
رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه امر امتحانات همواره براي آموزش و پرورش بسيار مهم و از حساسيت بالايي برخوردار است، يادآور شد: اين مركز ضمن احترام به دغدغه اوليا و دانش آموزان، پيگير مطالب منتشره در فضاي مجازي بوده و مستندات خود را در اختيار مراجع مسئول قرار داده است.
امتحانات نهايي تمامي مقاطع در سال تحصيلي 96 - 95 به پايان رسيد، اين در حاليست كه در طول برگزاري امتحانات به روش هاي مختلف و از طريق فضاي مجازي خبري دست به دست شد مبني بر اينكه سوالات برخي دروس قبل از آغاز امتحانات خريد و فروش شده و بسياري از دانش آموزان از اين روش به سوالات دسترسي پيدا كرده اند.
اين مساله حرف و حديث هاي بسياري بدنبال داشته به گونه اي كه والدين و دانش آموزان نسبت به اين موضوع و آنچه كه آن را فقدان برقراري عدالت آموزشي مي دانند، گله مند بوده و خواستار پاسخگويي مسوولان آموزش و پرورش و متوليان ذيربط و مراجع قضايي در خصوص صحت و سقم اين اخبار هستند.
فراهنگ**1883**خبرنگار: مريم جلوداران** انتشار: اميد غياثوند


برگشت به تلکس خبرها