تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ورود آموزگار و معلم مرد به تهران آزاد است/ ۷ هزار معلم متقاضي ورود به پايتخت
سه شنبه، 30 خرداد 1396 - 15:43     کد خبر: 33958

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


معاون آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اينكه تا كنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگيان ساكن شهرستان‌ها متقاضي انتقال به پايتخت بوده‌اند، گفت: در بحث نقل و انتقال نيروي انساني ورود آقايان به شهر تهران را باز گذاشته‌ايم.

محسن بهارلو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، در خصوص نقل و انتقال نيروي انساني به پايتخت، اظهار كرد: در شهر تهران به لحاظ نيروي انساني در جنسيت با عدم تناسب مواجه هستيم به گونه‌اي كه در جنسيت آقايان در تمام رشته‌ها و دوره‌هاي تحصيلي به معلم نياز داريم.

وي افزود: در بحث نقل و انتقال نيروي انساني ورود آقايان به شهر تهران را باز گذاشته‌ايم و آنها مي‌توانند درخواست خود را ارائه دهند كه با آن موافقت مي‌شود اما شرط اول انتقال از شهرستان به تهران موافقت استان مبدأ براي خروج و شرط دوم موافقت استان مقصد براي ورود است.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اينكه ورود نيرو به شهر تهران در شغل آموزگاري نيز باز است، گفت: براي ورود آموزگار به شهر تهران موضوع جنسيت مطرح نيست چرا كه با كمبود آموزگار در دوره ابتدايي مواجه هستيم.

بهارلو تصريح كرد: در دوره متوسطه با مازاد نيروي زن در اكثر رشته‌ها مواجه هستيم بنابراين ورودي به شهر تهران براي دوره متوسطه در جنسيت خانم‌ها را بسته‌ايم.

وي با اشاره به اينكه بيشترين كسري نيروي انساني در شهر تهران مربوط به دوره ابتدايي است، ادامه داد: روند بازنشستگي معلمان در شهر تهران رشد بالايي دارد و نيروي انساني از نظر سني داراي سابقه بالايي است و امسال حدود 4 هزار نفر بازنشسته مي شوند.تا سال 1401 حدود 29 هزار نفر بازنشسته مي شوند اين در حالي است كه پيش‌بيني ورود نيرو تا اين بازه زماني تا كنون 3 هزار نفر بوده است.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اين روند موجب افزايش نياز شهر تهران به معلم مي‌شود. از سوي ديگر در دوره ابتدايي نيز با رشد دانش‌آموز مواجه هستيم كه اين مسئله نيز بحث كمبود نيروي آموزگار را رقم مي‌زند.

وي با اشاره به اينكه تا به امروز 7 هزار و 500 نفر از فرهنگيان ساكن شهرستان‌ها متقاضي انتقال به پايتخت بوده‌اند و درخواست خود را در سامانه نقل و انتقال ثبت كرده‌اند، ادامه داد: در شهر تهران به آنها نياز داريم اما موافقت با ورود آنها به پايتخت مشروط براين است كه منطقه مبدأ(محل فعاليت آنها) به آنها اجازه خروج دهدو منطقه مقصد با توجه به جنس و رشته به آنها نياز داشته باشد.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: در بند «و» بودجه به استان‌ها الزام شده است تا هزينه‌هاي ساير خود را كاهش دهند و همين موضوع باعث مي‌شود تا استان‌ها براي به حفظ نيروي انساني مورد نياز خود و كاهش ساعات حق التدريس اهتمام نمايند.

بهارلو در پاسخ به اين پرسش كه آموزش و پرورش شهر تهران از طريق آزمون استخدامي چه تعداد جذب نيرو داشت، بيان كرد: در آزمون استخدامي سال 95 حدود 715 سهميه به شهر تهران اختصاص يافت همچنين تلاش مي‌كنيم تا بخش ديگري از كسري نيروي خود را از طريق حق التدريس جبران كنيم به گونه اي كه درسال تحصيلي گذشته 100 هزار ساعت حق التدريس پرداخت كرديم كه بار مالي آن به نرخ ساعت و سابقه نيروهاي رسمي بستگي دارد و از 8 هزار تا 10 هزار تومان متغير است.

وي خاطرنشان كرد: در حال بررسي هستيم تا بخشي از ساعات حق التدريس را از نيروهاي پيش دبستاني كه به موجب قانون اجازه به كار گيري آنها را داريم تامين كنيم.


برگشت به تلکس خبرها