تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: اقدام عليه مقر تروريست‌ها تصميم شوراي عالي امنيت ملي بوده و حتي اختيارات بالاتر از اين اقدام هم به نيروهاي مسلح خود داده‌ايم
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 14:17     کد خبر: 33962

هشدار روحاني به ترامپ
فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

هشدار روحاني به ترامپ ,
رييس‌ جمهور با دعوت از همه مردم ايران براي حضور گسترده و باشكوه در راهپيمايي روز جهاني قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به نفع صهيونيسم و تروريسم دانست و گفت: براي مهار صهيونيسم و تروريسم در منطقه، وحدت دنياي اسلام بايد تقويت شود.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت، گفت: ماه مبارك رمضان  ماه رحمت، غفران الهي و انس بيشتر با خدا، ماه قيام و صيام و آشنايي بيشتر با قرآن و عمل به مفاهيم آن و استفاده از شب هاي قدر است كه به تعبير قرآن ارزش آنها بيش از هزار ماه  مي باشد.

وي اظهارداشت: يكي از فرصت هايي كه انقلاب اسلامي در ماه مبارك رمضان براي ما بوجود آورد، استفاده از آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس و احياي مسئله فلسطين بود.

وي با اشاره به اين‌كه «موضوع فلسطين و قدس شريف از جهات مختلف براي ما، مسلمانان و جهانيان حائز اهميت است»، گفت: هم ملت ايران و هم مسلمانان و ساير ملت هاي جهان به روز قدس به عنوان روزي كه جهان موضوع فلسطين را فراموش نكند، احترام مي گذارند.

رييس جمهور افزود: فلسطين در جايگاه جغرافيايي قرار گرفته كه سه قاره آسيا، اروپا و آفريقا را به هم متصل مي كند، آبهاي دو اقيانونس اطلس و هند را از طريق مديترانه و بحر احمر به هم متصل مي كند و در قلب خاورميانه نقطه اي حساس از لحاظ انرژي براي جهان است و از همه مهمتر فلسطين به عنوان سرزمين مقدس مورد احترام همه مذاهب و اديان جهاني است.

وي گفت: در تعبيري درباره اين سرزمين آمده كه يك وجب زمين آن را پيدا نمي كنيد مگر آنكه يك پيامبر در آن خدا را عبادت كرده باشد؛ مدفن انبياي بزرگ الهي در اين سرزمين است و قدس شريف قبله گاه اول مسلمانان است؛ بنابر اين موضوعي نيست كه جهان اسلام ، مسلمانان و مردم منطقه بخواهند آن را فراموش كنند.

وي با اشاره به اين‌كه «در مسئله فلسطين موضوع آوارگي يك ملت با سابقه و صاحب تمدن بزرگ به نام ملت فلسطين مطرح است»، ادامه داد: امروز ملتي براي 70 سال است كه آواره شده اند و بسياري از آنها در شرايط بسيار بدي زندگي مي كنند و سالهاست كه غزه در محاصره به سر مي برد.

روحاني با بيان اين‌كه «در طول هفتاد سال اشغال فلسطين، مردم منطقه و بويژه مردم فلسطين و همسايگان اين سرزمين در رنج و عذاب و تجاوز رژيم ظالم، جنايتكار و غاصب صهيونيستي و رژيم آپارتايدي هستند كه بر مبناي نژادي ، حكومت غاصبانه مي كند، گفت: مسئله فلسطين را نمي توان به هيچ عنوان فراموش كرد؛ گرچه صهيونيست ها در سال هاي اخير با ترويج تروريسم در منطقه و مشكلاتي كه براي مردم منطقه بوجود آوردند، به دنبال اين بودند كه موضوع فلسطين به فراموشي سپرده شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه «روزجهاني قدس روز احياي مسئله فلسطين است تا همه افكار عمومي جهان را متوجه آن كند»، گفت: مسئله فلسطين موضوع يك ظلم بزرگ و نابخشودني و آوارگي بزرگ يك ملت بوده و ريشه بسياري از مشكلات و معضلاتي كه در منطقه داريم از آن نشات مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: امروز كمتر پيش مي آيد كه صهيونيست ها در پشت يا روي پرده در اختلافاتي كه در ميان كشورهاي منطقه است، مداخله نداشته باشند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «امروز موضوع تروريسم در منطقه، جهان را تحت فشار قرار داده و باعث نگراني همگان شده است»، اظهار داشت: تروريست هايي كه در منطقه مجروح مي شوند در بيمارستان هاي رژيم صهيونيستي مداوا شده ،تروريست ها را مسلح مي كنند و به نفع آنها در منطقه بمباران هايي انجام مي دهند و آشكار و روشن است كه آنان حامي تروريسم در منطقه هستند.

وي تاكيد كرد: ما امروز  بايد هم در بيان و شعار و هم از لحاظ مادي و معنوي از ملت مظلوم فلسطين حمايت كنيم و هم در مقام عمل بايد اقداماتي انجام دهيم كه نقشه هاي صهيونيسم را در اين منطقه دچار مشكل كند.

وي افزود: بي ترديد اختلاف ميان كشورهاي منطقه و دنياي اسلام مانند اختلاف ميان ايران و عربستان، قطر و عربستان، يمن وعربستان و نيز مصر و تركيه در نهايت به نفع صهيونيسم جهاني و اسرائيل غاصب است.

روحاني اظهار داشت: اگر مي خواهيم صهيونيسم را در منطقه مهار كنيم بايد در دنياي اسلام وحدت ايجاد شود و اختلافات را حل كرده و بدانيم دميدن در اختلافات به نفع صهيونيست ها است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه بايد اختلافات و معضلات منطقه توسط كشورهاي منطقه حل و فصل شود، گفت: بايد با زبان برادرانه و دوستانه بر مبناي منافع بلند مدت منطقه از طريق گفتگو و راه حل هاي سياسي مسائل منطقه را برطرف كنيم و اين آن چيزي است كه رژيم صهيونيستي نمي خواهد.

وي خاطرنشان كرد: هرچه فعاليت تروريسم در منطقه افزايش يابد، به نفع صهيونيست ها خواهد بود چراكه همه اموال، ذخاير و نيروي انساني كشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم صرف خواهد شد و رژيم صهيونيستي با خيال راحت به تجاوز خود ادامه داده و موضوع فلسطين كم كم به عنوان موضوع دوم در جهان اسلام مطرح مي شود.

وي با اشاره به اينكه مبارزه با تروريسم بر عليه صهيونيست ها و به نفع جهان اسلام است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به مردم عراق براي مبارزه با تروريسم كمك كرده و اميدواريم به زودي موصل آزاد شود و آزادي موصل به عنوان رمز پيروزي ملت هاي منطقه در برابر توطئه تروريست ها باشد و روز جشن براي همه ملت هايي باشد كه عليه تروريسم در حال مبارزه هستند.

دكتر روحاني ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك هدف اصلي براي صلح و ثبات منطقه به همه ملت هايي كه با تروريسم مبارزه مي كنند، كمك كرده و از آنان حمايت مي كند.

رييس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران اجازه نمي دهد كه تروريسم بخواهد در منطقه گسترش پيدا كند و اگر اربابان تروريسم تصميم گرفتند كه ميدان فعاليت تروريست ها را به سرزمين مقدس ايران بكشانند، بايد بدانند كه جمهوري اسلامي ايران نه به تروريست ها و نه به اربابان آنها اين اجازه را نخواهد داد.

روحاني تاكيد كرد: اينكه جمهوري اسلامي ايران در برابر تجاوز تروريست ها قاطعانه مي ايستد و عليه مقر اصلي كه از آنجا تصميم به انجام اقدامات تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم امام راحل گرفتند كه البته به اهداف اصلي خود نيز دست نيافتند، اقدام مي كند ، براي اين است كه آنها بدانند اگر بخواهند اين اقدامات را در ايران اجرا كنند، با پاسخ قاطعانه ما مواجه خواهند بود.

رييس جمهور اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام كرديم كه موشك هاي ما موشك هاي دفاعي است و از كسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي گيريم.

روحاني با بيان اينكه تصميم جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با تروريسم يك تصميم ارگاني، جناحي و فردي نيست بلكه تصميم همه ملت ايران است، گفت: اقدام عليه مقر تروريست ها تصميم شوراي عالي امنيت ملي بوده و حتي اختيارات بالاتر از اين اقدام هم به نيروهاي مسلح خود داده ايم.

رييس جمهور افزود: ما اجازه نخواهيم داد كه تروريست ها بخواهند ايران را ميدان تاخت و تاز خود قرار بدهند و اربابان آنها نيز بايد بدانند كه ايران با ساير كشورهاي منطقه تفاوت دارد.

روحاني با اشاره به سوابق ايستادگي و مقاومت ملت ايران و جوانان اين كشور، گفت: حضور مردم در روز قدس نشان خواهد داد كه مردم ايران با ساير ملت هاي منطقه تفاوت هاي زيادي دارند.

رييس جمهور تاكيد كرد: حاكمان جديد در آمريكا هم بايد كاملا بدانند اينجا جمهوري اسلامي ايران است و اگر آنها تصور كردند كه مي توانند ملت ايران را با لايحه و طرح جديد و اقداماتشان در سنا و كنگره تحت فشار قرار دهند، دچار اشتباه محاسباتي شده اند.

روحاني ادامه داد: دولت هاي قبل آمريكا اين تجربه ها را دارد و  40  سال است كه آمريكا انواع توطئه ها عليه ايران را طراحي كرده است؛ البته دولت قبلي در آمريكا يك مقدار هوشياري پيدا كرد و متوجه شد كه در برابر ملت ايران بايد از زبان تكريم استفاده كند و فهميد كه بايد به جاي تهديدها از ميز مذاكره استفاده كند؛ هرچند آنها هم نتوانستند پيام ملت ايران را به طور كامل دريافت كنند.

رييس جمهور افزود: ظاهرا حاكمان جديد در آمريكا تجربه بسيار كمي در اين زمينه دارند؛ آنها هم بايد توجه داشته باشند كه مردم ايران در برابر هرگونه تهديد و فشار پاسخ متناسب خواهند داد؛ ملت ايران نه ساكت مي ماند و نه تهديد و فشار را تحمل مي كند و پاسخ متناسب مي دهد، كما اينكه در مواقع ديگر هم اين پاسخ را داده است.

روحاني با بيان اينكه روز قدس امسال از ويژگي هاي خاصي برخوردار است، گفت: روز قدس هم براي احياء موضوع فلسطين و قدس شريف و هم براي اعلام حمايت از ملت مظلوم فلسطين و هم به معناي ايستادگي در برابر ظلم منطقه و به مفهوم فرياد اتحاد مسلمانان در اين سرزمين و رفع اختلافات در جهان اسلام است و هم به معناي مبارزه قاطع با تروريسم در منطقه و پاسخ به مداخله هاي نابجاي قدرت هاي بزرگ بويژه آمريكا در منطقه است.

رييس جمهور تاكيد كرد: ملت ايران امسال بهتر از هر سال ديگر در راهپيمايي روز قدس حضور يافته و فرياد خود را بر سر ظلم و تجاوز با صداي بلند اعلام خواهد كرد و مطمئن هستيم كه پيروزي نهايي از آن ملت هاي مسلمان و منطقه خواهد بود و توطئه استكبار و صهيونيسم حتما ناموفق خواهد بود، كما اينكه تا به امروز ناموفق بودند.


برگشت به تلکس خبرها