تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: گلايه سخنگوي دولت از مديران آموزش و پرورش چه بود؟
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 11:20     کد خبر: 33963

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


در نشست اخير محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت، سئوالي درباره عدم پرداخت حق التدريس فرهنگيان مطرح شد.
نوبخت در پاسخ با اشاره به اينكه از لحاظ كل معوقات و شرايطي كه در وزارتخانه آموزش و پرورش بود، پشتيباني خوبي صورت نمي گرفت، گفت: تلاش كرديم در دولت تدبير و اميد با در نظر گرفتن كرامت و منزلت فرهنگيان، اقدام كنيم. تا سال ۹۵، اعتبارات آموزش و پرورش دو برابر شد و همچنين حقوق ها افزايش يافت ولي بايد در نظر داشت منابع محدود است. مرحله به مرحله در پاسخگويي به اين مطالبات اقدام كرديم. در آبان و آذر سال گذشته اعلام كرديم ۲۷۰۰ ميليارد تومان از مطالبات فرهنگيان و بازنشستگان عزيز پرداخت شده است.
سخنگوي دولت با گلايه از همكاران خود در مديريت آموزش و پرورش گفت: پس از اقدامات صورت گرفته، وارد فروردين امسال كه شديم، همكاران ما در مديريت آموزش و پرورش گفتند باز هم بدهي داريم و ۳۴۰۰ ميليارد تومان ميزان اين بدهي است. باز هم ۳۴۰۰ ميليارد تومان با همه مشكلات خزانه پرداخت شد. باز هم همكاران ما در مديريت آموزش و پرورش گفتند تعهدات ديگري از جمله سرباز معلم و مانند آنها را هم داريم. باز هم اين مبالغ پرداخت شد. روي سخن ما با عزيزان فرهنگي نيست، همكاران ما و مديران آموزش و پرورش باز هم گفتند براي تصحيح اوراق آزمون مشكل داريم. دوستان، ما را تحريك كردند اين پول را بپردازيم. گفتيم صبر كنيد خزانه تا آخر ماه پر مي شود و اين را هم مي پردازيم.
رئيس جمهور پيگير پرداخت مطالبات فرهنگيان است
نوبخت ادامه داد: وزير محترم در سازمان برنامه و بودجه تشريف داشتند و گفتيم امكان هيچ پرداختي نيست. قول دادم تا پايان خردادماه اين بخش از حق التدريسها و حق تصحيح اوراق را پرداخت كنيم. اين هم سر وقت انجام شد و همراه با حقوقها به وزارت خانه فرستاده شده. بالتبع از همكاران خود در مديريت آموزش و پرورش رنجيده شدم. اين دولت نشان داد در ارتباط با طرح رتبه بندي نزديك به ۴ هزار ميليارد تومان براي ترميم حقوق فرهنگيان عمل كرده.
او توضيح داد: دولت و شخص آقاي رئيس جمهور نشان داد نسبت به فرهنگيان، علاقه زيادي دارد. باز هم دوستان بحث تصحيح اوراق را مطرح كردند و ما مي دانستيم اين عامل فشار است، باز هم پرداخت كرديم. فرهنگيان عزيز براي ما بسيار مهم هستند. ولي دست ما اينقدر مي رسيد. بارها به همكاران‌مان در وزارتخانه گفتيم شما تشريف بياوريد بودجه كشور را ببينيد. بالاخره امكانات سازمان برنامه و بودجه و خزانه، محدود است و همه در هيات دولت مطالبه‌گرند. دو دستگاه وزارت نفت و اقتصاد فقط تامين منابع مي كنند.

 


برگشت به تلکس خبرها