تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: طرح «پيوند مدرسه، مسجد و منزل» در مدارس سمنان اجرا مي‌شود
چهارشنبه، 31 خرداد 1396 - 11:24     کد خبر: 33965

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:



مديركل آموزش‌وپرورش استان سمنان از اجراي طرح «پيوند مدرسه، مسجد و منزل» در سطح مدارس اين استان خبر داد.

محمدرضا جهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در سمنان اظهار داشت: اين طرح در 130 مدارس استان در حال اجرا است.

وي با بيان اينكه در اين طرح 23 هزار و 400 دانش‌آموز استان تحت پوشش قرارگرفته‌اند به برخي از اهداف برگزاري طرح «پيوند مدرسه، مسجد و منزل» در مدارس استان اشاره كرد و افزود: اين طرح باهدف تقويت مباني اعتقادي و اخلاقي دانش‌آموزان انجام مي‌شود.

وي به برخي ديگر از اهداف اجراي اين طرح اشاره كرد و افزود: ارتقاء سطح بينش علمي، سياسي و اجتماعي دانش‌آموزان، برگزاري نماز جماعت در مساجد محل و هم‌جوار مدارس از ديگر اهداف اجراي اين طرح در مدارس بوده است.

مديركل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: خانواده و محيط منزل به همراه محيط مدرسه و مسجد خاستگاه‌هاي مهم تربيتي جامعه محسوب مي‌شوند و ازاين‌رو توجه به آن بسيار مهم است و لذا اجراي طرح «پيوند مدرسه، مسجد و منزل» نيز باهدف ارتقاي مباني تربيتي و ديني دانش آموزان انجام مي‌شود.

جهان با اشاره به اينكه تربيت‌پذيري در سنين پايين و دانش‌آموزي اتفاق مي‌افتد گفت: توجه در تربيت صحيح دانش‌آموزان در اين سه خاستگاه مهم تربيتي مي‌تواند از بروز آسيب‌هاي اجتماعي جلوگيري كرده و جامعه را به سمت توسعه و تعالي رهنمون كند.

وي با بيان اينكه يكي از اولويت‌هاي آموزش‌وپرورش استان سمنان توجه و ارتقا مباني اعتقادي و اخلاقي دانش‌آموزان است تصريح كرد: يكي از عناوين شعار سال تحصيلي جديد نماز بوده و تلاش مي‌شود در سال تحصيلي جديد زنگ نماز به‌صورت جدي پيگيري شود.

مديركل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بيان اينكه در حال حاضر نيز نماز جماعت در مدارس استان برپا مي‌شود افزود: نماز جماعت در 816 مدرسه استان برپا مي‌شود.

جهان با اشاره به حضور مستمر امام جماعات در سطح مدارس استان سمنان گفت: در سطح مدارس استان تعداد 418 روحاني به‌عنوان امام جماعت در مدارس فعال هستند.


برگشت به تلکس خبرها