تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ايرانيان در 50 سالگي چند دندان ندارند؟
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 18:38     کد خبر: 34152

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

رئيس انجمن دندانپزشكي عمومي ايران با تاكيد بر لزوم حفظ و نگهداري دندان ها گفت: در حال حاضر، ايرانيان كه به سن 50 سالگي مي رسند، به طور ميانگين حدود 7 دندان از دست داده اند كه اين روند بايد تغيير پيدا كند.
به گزارشخبر فوري به نقل از ايرنا، دكتر باقر شهني زاده روز چهارشنبه در ششمين همايش زيبايي انجمن دندانپزشكان عمومي ايران در هتل المپيك، با بيان اين كه اقدامات جدي تري براي حفظ دندان هاي مردم به خصوص كودكان بايد انجام گيرد، بر لزوم جلوگيري از پوسيدگي دندان در سنين 6 تا 14 ساله تاكيد كرد و اين پيگيري را براي پيشگيري از نياز به كشيدن دندان در سنين بالاتر ضروري دانست.
وي در خصوص نقش بيمه گفت: بيمه ها در بخش پيشگيري هم وارد شده اند. بيمه ها اصولا در كشيدن دندان ها، درمان آبسه و جرم گيري و در مجموع كارهاي اوليه، نقش دارند اما هنوز در كارهاي بازسازي دندان ها ورود پيدا نكردند و اين موضوع مغفول مانده است.
شهني زاده همچنين اجراي طرح فلورايدتراپي در مدارس كشور را براي جلوگيري از پوسيدگي دندان دانش آموزان ناكافي دانست و گفت: با توجه به اينكه دانش آموزان در زنگ هاي تفريح از تغذيه استفاده مي كنند، اين دهان شويه نقشي در جلوگيري از پوسيدگي دندان آنان نداشته است.
طرح فلورايدتراپي (وارنيش) در چارچوب برنامه تحول نطام سلامت و به منظور ارتقاي سلامت دهان و دندان در مدارس احرا شده است.
شهني زاده اظهار كرد: اگر اين اقدام در جلوگيري از پوسيدگي دندان هاي دانش آموزان نقشي داشت الان بايد ميزان پوسيدگي آنها كاهش پيدا مي كرد، اما نه تنها پوسيدگي دندان ها با اين كار رفع نشده بلكه آمار پوسيدگي بالا رفته است كه مسئولان بايد علت را پيگيري كنند.


برگشت به تلکس خبرها