تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: زمان امتحان تعيين رشته تحصيلي دانش‌آموزان
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 - 16:45     کد خبر: 34159

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

تسنيم/ مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزاني كه متقاضي شركت در امتحان تعيين رشته تحصيلي هستند بايد به كميته هدايت تحصيلي مناطق آموزش‌وپرورش مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تكميل كنند، اين امتحان شهريور ماه برگزار مي‌شود.

مسعود شكوهي در رابطه با امتحان تعيين رشته تحصيلي اظهار كرد:‌ دانش‌آموزاني كه متقاضي ورود به رشته‌هاي زيرمجموعه شاخه نظري هستند اما موفق به كسب حدنصاب نمره نشده‌اند مي‌توانند در امتحان تعيين رشته كه شهريور ماه برگزار مي‌شود،‌حضور يابند.

وي افزود: دانش‌آموزاني كه متقاضي شركت در امتحان تعيين رشته تحصيلي هستند بايد به كميته هدايت تحصيلي مناطق آموزش‌وپرورش منطقه زندگي خود مراجعه و فرم درخواست مربوطه را تكميل كنند، اين امتحان شهريور ماه برگزار مي‌شود و در صورت حدنصاب نمره لازم، دانش‌آموزان مي‌توانند در رشته مورد تقاضاي خود ثبت‌نام كنند.

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اينكه برگزاري آزمون تعيين رشته تحصيلي بر عهده مناطق آموزش‌وپرورش است، گفت: براي ورود به رشته تجربي، دانش‌آموز بايد در درس علوم حداقل نمره 14 و در درس رياضي حداقل نمره 13 و در رشته رياضي بايد در درس رياضي حداقل نمره 14 و در علوم حداقل نمره 13 دريافت كند.

وي ادامه داد: همچنين براي رشته علوم انساني نيز دانش‌آموزان بايد در دروس ادبيات فارسي، مطالعات اجتماعي و عربي حداقل نمرات14، 13 و 12 را كسب كند.

شكوهي با اشاره به اينكه دانش آموزان براساس نمرات نوبت دوم پايه‌هاي هفتم، هشتم و نهم، درهر منطقه رتبه‌بندي شدند، عنوان كرد: عملكرد هر دانش آموز در مقايسه با ديگر دانش‌آموزان هر منطقه ارزيابي شد و با توجه به ظرفيت‌هاي هر منطقه آنها به گرو‌هاي الف،ب، ج و د تقسيم شدند كه اولويت ثبت‌نام در هر رشته با گروه الف است.

وي تصريح كرد: امسال براساس حداكثر ظرفيت در هر منطقه و با هماهنگي مناطق آموزش و پرورش ظرفيت‌ها را به تصويب شوراي هدايت تحصيلي رسانديم و تمام مناطق حداكثر ظرفيت‌ها را براساس تقاضا ايجاد كردند ضمن اينكه امسال با آمادگي بهتر و كسب تجربه از سال گذشته كار هدايت تحصيلي انجام شد و با مشكل خاص و حادي مواجه نبوديم.

مديركل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اينكه هر منطقه با توجه به تعداد دانش‌آموزان به مدت 10 روز براي ثبت‌نام هر گروه فرصت داشت، افزود: براي دانش‌آموزاني نيز كه حدنصاب نمره را نياورده‌اند با برگزاري امتحان تعيين رشته در شهريور ماه كار ثبت‌نام را خواهيم داشت.

شكوهي بيان كرد: امسال عملكرد تحصيلي را از بررسي‌هاي مشاوره‌اي جدا كرديم و اگر دانش‌آموزي بررسي‌هاي مشاوره‌اي را نمي‌پذيرفت براساس عملكرد تحصيلي در پايه‌هاي هفتم، هشتم و نهم رتبه‌بندي شده و مي‌توانست به ترتيب اولويت براي ثبت‌نام اقدام كند.

وي با اشاره به اينكه در رشته تجربي درخواست دانش‌آموزان زياد است، افزود: در رشته تجربي براي ثبت‌نام دانش‌آموزان محدوديت‌هايي داريم چرا كه حجم درخواست براي ورود به اين رشته بالاست.

 


برگشت به تلکس خبرها