تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: جزييات طرح بوفه الكترونيكي مدارس
جمعه، 27 مرداد 1396 - 15:12     کد خبر: 34173

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

طرح بوفه الكترونيكي مدارس به طور آزمايشي براي اولين بار در تعدادي از مدارس ناحيه 7 مشهد اجرا مي شود.
جلسه آشنايي با بوفه الكترونيك امروز در ناحيه ۷ آموزش و پرورش مشهد مقدس برگزار شد.
محمدرضا كمالي مدير آموزش و پرورش ناحيه ۷ مشهد مقدس ضمن حمايت از طرح ابتكاري بوفه الكترونيك مدارس گفت: عدم توجيه طرح براي همكاران و نيرو اي خدمات و اولياي دانش آموزان، احتمال شكست طرح را در پي خواهد داشت پس طرح را ابتدا به صورت پايلوت در چند آموزشگاه كليد مي زنيم و بعد به بسط آن مي پردازيم.
وي، يكي از مزاياي اين طرح را نظارت اولياء به خريد فرزندانشان از بوفه مدارس عنوان كرد و گفت: برنامه غذايي مناسب و سالم براي تغذيه دانش آموزان به تفكيك جنسيت (پسر و دختر) و نيز مقاطع مختلف مي تواند از ديگر مزاياي اين طرح باشد.
به گزارش فارس، مدير آموزش و پرورش ناحيه 7 مشهد، لزوم اجراي اين طرح را مواردي همچون عدم فرصت كافي خانواده ها براي تهيه يك چاشت سالم و كامل در منزل و نيز نداشتن نظارت كافي به لحاظ بعد اقتصادي دانست و افزود: وجود صف هاي طولاني بوفه مدارس فرصت استراحت، تفريح و استفاده از سرويس هاي بهداشتي و حتي فرصت خوردن مواد خوراكي كه از بوفه خريداري شده را از دانش آموزان خواهد گرفت.
وي ادامه داد: نيروهاي زحمتكش خدماتي، يكي از وظايف شان ايجاد محيط آرام در ساعت تفريح براي همكاران است كه به علت مشغول بودن در بوفه عملا نمي توانند به خوبي از وظايف خود بر آيند.
كمالي در ادامه گفت: نرم افزار مورد نظر اين طرح را بر روي كامپيوتر يا گوشي همراه نصب كرده و اولياي دانش آموزان مي توانند بدون حضور فيزيكي در مدارس براي فرزندانشان از بوفه مدارس خريد كنند.


برگشت به تلکس خبرها