تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: والدين بايد دختران را به مصرف قرص آهن تشويق كنند
دوشنبه، 10 مهر 1396 - 15:52     کد خبر: 34292

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

مدير دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت بر نقش مهم والدين در تشويق فرزندان دختر خود به مصرف مكمل آهن در مدارس تاكيد كرد.

به گزارش رسانه خبري سلامت سپيد پوش ،  زهرا عبداللهي مدير دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اجراي برنامه مكمل ياري آهن در مدارس كشور گفت: در طي چند سال و با تلاشهاي فراوان طي تفاهم نامه اي مشترك بين وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش اقداماتي در جهت بهبود وضعيت ريز مغذي ها در دانش آموزان به تصويب رسيده است كه يكي از اين برنامه ها، برنامه آهن ياري در كليه دبيرستان هاي دخترانه كشور در هر سال تحصيلي جديد است.

وي گفت: طبق اين برنامه مكمل آهن در بين دانش آموزان دختر دبيرستاني براي پيشگيري از كمبود آهن و كم خوني ناشي از آن به صورت هر هفته يك عدد مكمل آهن به مدت ۴ ماه در سال تحصيلي توزيع مي شود.

وي با بيان اين كه اين برنامه از سال ۸۰ به صورت پايلوت در چند استان كشور اجرا شد و به مرور در كل استانهاي كشور به اجرا در آمد ادامه داد: كمبود آهن موجب كم خوني ، اختلال در تمركز حواس و كاهش قدرت يادگيري ، خستگي زودرس و كاهش مقاومت بدن در مقابل بيماري ها مي شود و براي پيشگيري از كمبود آهن علاوه بر رعايت تنوع و تعادل در برنامه غذايي روزانه و مصرف منابع غذايي حاوي آهن از جمله انواع گوشت هاي سفيد و قرمز، حبوبات، انواع خشكبار و انواع مغز ها ، مصرف هفتگي مكمل آهن نيز لازم است.

عبداللهي تاكيد كرد: در راستاي توزيع قرص آهن در مدارس دوره متوسطه دخترانه، آموزش معلمين ، مراقبين بهداشت مدارس ، دانش آموزان و اولياء آنها توسط كارشناسان تغذيه شاغل در مراكز خدمات جامع سلامت و در قالب طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت نيز انجام مي شود.

وي توصيه كرد: والدين نقش بسزايي در تشويق دختران خود در مصرف قرص هاي آهن دارند ، بنابراين با آگاهي دادن به آنها مي توانند در ارتقاي سلامتي آنها موثر باشند.

ايلنا


برگشت به تلکس خبرها