تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: 110 مدرسه كانكسي جايگزين مدارس چادري در مناطق عشايري فارس مي شود
سه شنبه، 18 مهر 1396 - 13:10     کد خبر: 34297

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

110 مدرسه كانكسي جايگزين مدارس چادري در مناطق عشايري فارس مي شود
شيراز- ايرنا- رئيس آموزش و پرورش عشاير فارس با اشاره به اينكه هم اينك 286 مدرسه عشايري به صورت چادري اداره مي شود، گفت: با اجراي طرح جايگزيني كانكس هاي مجهز به كلاس درس به جاي چادر عشايري، 110 مدرسه كانكسي با ظرفيت پذيرش حدود 900 دانش آموز جايگزين مدارس چادري در مناطق عشاير نشين مي شود.

به گزارش ايرنا علي عسكر نجفي، سه شنبه در آيين طرح برچيدن چادرهاي كلاس درس مدارس عشاير و جايگزيني آن با كانكس كلاس درس، افزود: با استقرار اين كانكس هاي مجهز به كلاس درس، يك هزار و 233 مترمربع به فضاي ثابت آموزشي و رفاهي مدارس عشايري اضافه مي شود.
وي، در مورد امكانات اين كلاس ها گفت: اين سازه هاي فلزي امكان اتصال به شبكه برق سراسري و همچنين نصب پنل هاي خورشيدي را دارد و با تامين برق براي آنها، سامانه مولد سرما و گرما و همچنين امكان استفاده از فناوري هاي نوين همچون رايانه براي دانش آموزان عشاير فراهم مي شود.
رئيس آموزش و پرورش عشاير فارس بيان كرد: در كنار كلاس هاي كانكسي، براي رفاه بيشتر معلمان عشاير و تامين محل اسكان آنها، 204 متر مربع فضاي كانكسي ساخته مي شود و علاوه بر اين، ساخت 80 سرويس بهداشتي با زير بناي 93متر مربع در قالب همين طرح براي مدارس عشايري پيش بيني شده است.
نجفي، هدف از اجراي اين طرح را طرح را ارتقاي كيفيت خدمات آموزشي و مهيا كردن شرايط بهتر براي تحصيل دانش آموزان عشاير بيان كرد و گفت: اجراي اين طرح از ارديبهشت 94 و در سفر رياست جمهوري به فارس، با اعتباري افزون بر 40 ميليارد ريال مصوب شد كه در فاز نخست آن نزديك به 22 ميليارد و 800 ميليون ريال براي ساخت 51 كانكس هزينه شده است.
رئيس آموزش و پرورش عشاير فارس بيان كرد: با توجه به خشكسالي هاي اخير كه موجب كمبود منابع طبيعي و مرتع براي دام شده است، بخشي از عشاير كوچ رو در نقاط مختلف استان اسكان يافته اند، با در نظر گرفتن اين شرايط و اينكه چادر پاسخگوي نياز مدارس ما در اين مناطق نيست به همين سبب طرح تبديل اين مدارس به مدارس كانكسي اجرا مي شود.


برگشت به تلکس خبرها