تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: الجزائر، پوشيه را در مدارس ممنوع كرد
سه شنبه، 18 مهر 1396 - 14:14     کد خبر: 34300

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


قم نيوز: وزارت آموزش و پرورش الجزائر به طور رسمي قانون ممنوعيت استفاده از پوشيه توسط دختران در مدارس را اعلام كرد و افزود در اين قانون فرقي ميان دانش آموزان و معلمان نيست.
الجزائر، پوشيه را در مدارس ممنوع كرد
به گزارش قم نيوز وزارت آموزش و پرورش الجزائر به طور رسمي قانون ممنوعيت استفاده از پوشيه توسط دختران در مدارس را اعلام كرد و افزود در اين قانون فرقي ميان دانش آموزان و معلمان نيست.

اين قانون در دو ماده تنظيم شده كه به موجب آن پوشيدن هرگونه لباسي كه مانع شناختن دانش آموزان و كاركنان مدارس در موسسات آموزشي باشد ممنوع است.

بنا بر سندي كه مسعود العمراوي نماينده الجزائري منتشر كرده است در ماده 71 قانون اين كشور آمده كه پوشيدن هر لباسي كه مانع شناخته شدن كاركنان و كارمندان باشد ممنوع مي باشد.

وي افزود: همچنين در ماده 46 قانون نيز آمده كه در هر صورت جايز نيست كه لباس دانش آموزان مانع شناخته شدن آنها شود و آنها اجازه ندارند لباسي بر تن كنند كه زمينه تقلب در امتحانات را فراهم كند.

با وجود اينكه برخي شخصيت هاي الجزائري از اين قانون استقبال كرده اند و گفته اند اين قانون باعث مي شود مدارس از درگيري هاي سياسي دور شوند، اما برخي بر اين باورند كه اين قانون آزادي هاي شخصي افراد را زير پا گذاشته است.

كاربران شبكه هاي اجتماعي نيز در واكنش به اين قانون انتقادهاي گسترده اي را مطرح كرده اند.


برگشت به تلکس خبرها