تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: دادگاه استيناف انگليس تفكيك جنسي در مدرسه اسلامي را غيرقانوني خواند
جمعه، 21 مهر 1396 - 14:10     کد خبر: 34304

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


دادگاه استيناف انگليس تفكيك جنسي در مدرسه اسلامي را غيرقانوني خواند
ايرنا/ دادگاه استيناف انگليس روز جمعه با صدور حكمي تفكيك دختر و پسر در مدرسه اسلامي «الحجره» بيرمنگام را غيرقانوني خواند.
اين رأي پس‌ از آن صادر شد كه سازمان نظارتي استاندارد مدارس انگليس (آفستد) حكم دادگاه عالي انگليس را در رابطه با قانوني خواندن تفكيك جنسي دختر و پسر در مدرسه الحجره بيرمنگام، به چالش كشيد.
آفستد مدعي شده بود كه تفكيك جنسي در مدارس اسلامي انگليس سبب مي‌شود تا دختران براي ورود به جامعه مدرن آمادگي لازم را كسب نكنند. بدين ترتيب دادگاه استيناف امروز در حكم خود مدرسه يادشده را به اعمال تبعيض عليه دانش آموزان متهم كرد؛ اما تائيد نكرد كه اين سياست به ضرر دانش آموزان دختر خواهد بود.
براساس گزارش‌هاي منتشر شده، دانش آموزان دختر و پسر از سنين 4 تا 16 سال در مدرسه الحجره شركت مي‌كنند؛ آن‌ها از سال پنجم به بعد موظف هستند تا در كلاس‌هاي تفكيك ‌شده ادامه تحصيل دهند.
'آماندا اسپيلمن' رئيس اداره بازرسي مدارس انگليس پس از صدور اين حكم گفت: مدرسه الحجره دختران و پسران را در فضايي كاملاً مجزا آموزش مي‌دهد؛ آن‌ها را وادار مي‌كند از راه روهاي جداگانه عبور كنند و در تمام مدت آن‌ها را از يكديگر جدا مي‌سازد. اين اقدام اشتباه و تبعيض ‌آميز است و سبب مي‌شود تا آن‌ها آمادگي لازم براي ورود به جامعه مدرن را كسب نكنند.
با اين ‌حال 'پيتر اولهام' وكيل مدرسه الحجره گفت كه هرچند دانش آموزان دختر و پسر از يكديگر تفكيك مي‌شوند اما به‌صورت يكسان آموزش داده مي‌شوند.
حكم دادگاه استيناف انگليس اكنون سبب خواهد تا ساير مدارس مذهبي در انگليس نيز كه به تفكيك جنسي دختر و پسر مباردت مي‌ورزند زير ذره‌بين دستگاه‌هاي دولتي قرار گيرند. براساس اين حكم، آفستد همچنين قادر خواهد بود تا در ارزيابي‌هاي دوره‌اي‌اش، امتياز پايين‌تري را به مدارس مذهبي اعطا كند.
به گزارش منابع انگليسي ، دست‌كم 20 مدرسه اسلامي، يهودي و مسيحي در انگليس وجود دارد كه سياست مشابهي را در رابطه با تفكيك جنسي دختر و پسر در مدرسه دنبال مي‌كنند.


برگشت به تلکس خبرها