تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخن همكار:نگراني و چشم اميد 2200000 بازنشسته كشوري ، به اجرا ودائمي شدن قانون مديريت كشوري !!!
یکشنبه، 24 دی 1396 - 07:57     کد خبر: 34498

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
نگراني و چشم اميد 2200000 بازنشسته كشوري ، به اجرا ودائمي شدن قانون مديريت كشوري !!!
دوران بازنشستگي، دوراني است كه زنان و مردان سالخورده پس از يك عمر كار و تلاش مستمر توأم با استرس هاي خاص هر شغل و حرفه اي، بايد به استراحت بپردازند. اما اين مهم زماني اتفاق مي افتد كه آنان كمتر نگران حقوق و مزاياي متناسب با تورم جامعه باشند و امكاناتي براي گذراندن زندگي را بيابند. متأسفانه بسياري از افراد بازنشسته به دليل عدم همخواني ميزان حقوق دريافتي و مخارج زندگي ناگزيرند با چشم پوشي از زمان استراحت خود شغل ديگري دست و پا كنند تا بتوانند حداقل بخشي از مشكلاتشان را رفع كنند. مشاغلي چون مسافركشي، نگهباني در ادارات، كارهاي خدماتي و... از جمله شغل هايي است كه بازنشستگان چاره اي جز پذيرفتن آن ها ندارند. هرچند اين طيف از جامعه بارها از طريق رسانه ها صحبت ها و خواسته هاي خود را مطرح كرده اند، اما آنها معتقدند مسئولان تنها قول رسيدگي به مشكلات را مي دهند و معضلات آنها همچنان به قوت خود باقي است، بدون آنكه اقدامي جدي در جهت رفع آن صورت گيرد. برنامه هاي ويژه دولت عدالت محور درباره بازنشستگان و كاهش دغدغه هاي مالي واقتصادي آنان چيست. در اين گزارش به واكاوي اين برنامه ها پرداخته ايم.
چشم به راه ياري مسئولان
«آرامش و آسودگي خيال در سال هايي كه ديگر توان و رمقي براي انسان نمانده، شايد تنها خواسته ميليون ها قشر بازنشسته اي باشد كه آن را طلب مي كنند. اقشاري كه به حق دين خود را طي سال ها به نظام و جامعه ادا كرده اند و امروز براي ديدن نتيجه عمل خود چشم به ياري مسئولان دوخته اند.
نصراله خليلي فرهنگي بازنشسته - تهران


برگشت به تلکس خبرها