تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخن همكار: لايحه بودجه 97وهمسان سازي حقوق بازنشستگان
یکشنبه، 24 دی 1396 - 05:59     کد خبر: 34500

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
لايحه بودجه ۹۷ و همسان‌سازي حقوق بازنشستگان
در هفته‌هاي گذشته تعداد ۱۵۰ تن از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با امضاء طوماري خطاب به رئيس محترم جمهوري خواستار همسان‌سازي حقوق بازنشستگان در لايحه بودجه سال ۹۷ شده اند كه اين درخواست طي نامه شماره ۱۲۰۶۶۹ مورخ ۹۷/۱۰/۴ به رياست جمهوري ارسال شده است.
متعاقب آن و بعد از تذكّرات مختلف بعضي از نمايندگان در مورد لايحه مديريت خدمات كشوري ، تعداد ۱۶۳ تن از نمايندگان محترم با امضاء طومار ديگري خطاب به رئيس جمهوري خواستار ارائه لايحه دائمي قانون مديريت خدمات كشوري از سوي دولت به مجلس و ساماندهي نظام پرداخت حقوق كاركنان دولت شدند.
از ابتداي سال ۹۵ نمايندگان و فعالان صنفي بازنشستگان به نمايندگي از ۲۲۰۰۰۰۰ بازنشسته با ارسال هزاران طومار ، صدها هزار نامه و پيام و پيامك ، انعكاس دهها يادداشت در سايت‌ها و روزنامه‌هاي مردمي كثيرالانتشار و دهها گردهمايي و راهپيمايي در مقابل نهاد رياست جمهوري ، مجلس و سازمان برنامه و بودجه ، خواسته‌هاي بحق خويش را فرياد زدند.
در ۱۸ مهر ماه سال جاري عدّه كثيري از بازنشستگان عليرغم كهولت سن و رنج سفر براي چندمين بار از سراسر كشور خود را به خيابان پاستور رساندند تا حداقل دقايقي فرصت ديدار با رئيس جمهور كشورشان را داشته باشند اما كاركنان نهاد هرگز اجازه ندادند اين تقاضا به گوش رئيس‌ محترم جمهوري برسد.!!!
از ۸ تا ۱۱ آبان ماه سال جاري نيز جمع كثيري از بازنشستگان از جاي جاي كشور بمدت ۴ روز متوالي از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در پارك روبروي سازمان برنامه و بودجه ، نشستند ، فرياد زدند و سفره خالي نمادين پهن كردند اما غير از فيلمبردار جواني كه ادّعا ميكرد از سوي سازمان برنامه مامور شده و از پيشكسوتان فيلمبرداري ميكرد هيچ مقامي از اين سازمان ، مستقر در طبقات مختلف آن ساختمان بلندمرتبه حالي از پيشكسوتان نپرسيد و بازنشستگان پير و شكسته ، نااميدانه و نجيبانه به استانها و شهرهاي خود بازگشتند.
ظاهراً اعتقاد مسولين آن سازمان محترم آن است كه كاري به اينها نداشته باشند و بالاخره خودشان خسته ميشوند و ميروند.!
در ۱۹ آذر سال جاري و همزمان با حضور رياست محترم جمهوري براي تقديم لايحه بودجه به مجلس ، هزاران تن از بازنشستگان از استانهاي مختلف در مقابل ديوارهاي بلند مجلس در بهارستان گردهم آمدند و بطور مسالمت‌آميز خواسته‌هايشان را فرياد زدند.
قبل از آخرين مصاحبه رئيس جمهور محترم در شبكه ۱ سيما در تاريخ ۷ آذر امسال ، از سوي بازنشستگان ، دهها هزار پيامك براي طرح خواسته‌ها در حين مصاحبه با رئيس جمهور به شبكه ۱ سيما ارسال شد و صدها هزار بازنشسته در مدت طولاني پاي گيرنده‌ها چشم به دهان مجري محترم سيما دوختند اما دريغ از طرح يك پرسش.!!
اكنون كليات لايحه بودجه در كميسيون تلفيق تصويب شد و بخش‌هاي مختلف آن نيز در حال بررسي است.
با توجه به تحركات نمايندگان شريف ملت در مجلس و مكاتبات انجام شده ، بنظر ميرسد اجراي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان و لايحه دائمي قانون مديريت خدمات كشوري از دغدغه هاي اكثريت نمايندگان مجلس باشد كه با امضاء طومار خطاب به رياست محترم جمهور اميدواري نسبي به اين قشر ميليوني داده اند. بنابراين مجلس و دولت محترم بايد التفات لازم به اين موضوع داشته باشند كه شرط ايجاد رضايت حداقلي در بين اين قشر نجيب و رنجديده ، اجراي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان حداكثر در بازه ۲ ساله يعني سالهاي ۹۷ و ۹۸ است.
سيدمجتبي ساداتي ----- ارسال كننده : نصراله خليلي فرهنگي - تهران


برگشت به تلکس خبرها