تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخن همكار: پيشكسوتان اميدوارند
چهارشنبه، 27 دی 1396 - 10:07     کد خبر: 34509

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
پيشكسوتان اميدوارند . خطاب به رييس محترم مجلس شوراي اسلامي با اندك تغيير
آقاي دكتر ؛ شما بخوبي ميدانيد كه بازنشستگان كشوري عموماً و بازنشستگان فرهنگي خصوصاً ، در ساليان اخير ، به علت عدم اجراي قانون مديريت خدمات كشوري مصوب مجلس محترم ، از نظر اقتصاد و معيشت دچار مشكلات و رنج هاي فراواني گرديده اند.
اين قشر محروم كه از ساليان گذشته به صورت پراكنده و در سال جاري به صورت منسجم ، كوشش هاي درخور توجهي را براي تحقق مطالباتشان آغاز كرده اند ، انتظار داشتند درتنظيم و تصويب قوانين برنامه ششم توسعه و لايحۂ بودجه سال 96 ، به خواسته هاي آنان عنايت لازم بعمل آيد ، ليكن با كمال تأسف ، عملاً شاهد دغدغۂ جدي دولت و مجلس محترم در توجه منصفانه به وضعيت بازنشستگان نيستند و روش هاي پلكاني و قطره چكاني به هيچ عنوان متناسب موقعيت بحراني اين قشر مستضعف نيست.
آقاي دكتر ؛ گمان نفرماييد اين قشر فرهيخته از مشكلات كشور خبر ندارند ، بلكه بر جميع معضلات از ريزگردها گرفته تا ريزمغزها وافقند . مشكل آنان حكايت آن خانواده ايست كه پدر خانواده سر سفرۂ غذا به بعضي از فرزندان چلوكباب ميدهد اما ، به تعدادي از بچه ها ، نان و پنير هم نميدهد.
اگر بي عدالتي و تبعيض نباشد ، براي ثبات و قوام نظام و كشور تحمل هر مشكلي تكليف است.
آقاي دكتر ؛ با محافظه كاري نميتوان به اجراي عدالت اميدوار بود ، بلكه قاطعيت و جسارت لازم است. بايد طرحي نو در انداخت.
با وضعيت فعلي بودجه نويسي و فرمول هاي فرسودۂ موجود و با روش هاي پلكاني ، نه تنها به عدالت نسبي نميرسيم ، بلكه سال به سال شكافها عميق تر ميشود .
بعنوان مثال ، اگر قرار باشد در سال 96 براي همه كاركنان دولت بطور عام 10% افزايش حقوق منظور گردد طبيعي است كه فقط 10% افزايش حقوق دهك هاي بالا معادل كل حقوق دهك هاي پايين است.
چنانچه خداي نكرده دولت مشكل مالي داشته باشد ، چه اصراري دارد براي همۂ كاركنان درصد ثابتي از افزايش اعمال كند ؟
آيا نميشود با اعمال درصدهاي متفاوت براي دهك هاي بالا و زير خط فقر از دامن زدن به شكاف طبقاتي پرهيز نمود؟
وانگهي بفرض ، اگر همۂ راهها براي تأمين اعتبار همسان سازي حقوق بازنشستگان قديم و جديد مسدود باشد كه قطعاً چنين نخواهد بود، حضرت عالي مبسوط اليد خواهيد بود به اذن رهبري معظم از صندوق ذخيره ارزي براي حل مشكل بهره ببريد .
همه نمايندگان محترم حاضر در مجلس ، چه در زمان انتخابات و چه در ملاقات هاي متعدد با پيشكسوتان ، حل مشكل بازنشستگان را وعده داده اند و مخصوصاً به وعده هاي جنابعالي در ملاقات با پيشكسوتان در شهر قم دلبسته و اميدوارند.
.اگر بيعدالتي و تبعيض نباشد براي ثبات و قوام نظام و كشور تحمل هر مشكلي تكليف است.
آموزگاران و دبيران بازنشسته تا كنون به دلايل متعدد ، با نجابت ، صبر و تحمل پيشه نمودند ، اما اينك به حكم آيه شريفه 11 سوره مباركه رعد و از راههاي قانوني بدنبال احقاق حق و تغيير حالشان هستند و همسان سازي حقوق بازنشستگان قديم و جديد در طي دو سال ، كف خواسته هاي آنان است و اعتراضات متعدد بازنشستگان از جمله مراجعه گروه كثيري از آنان به محوطۂ ورودي خانۂ ملت در سوم اسفند 95 ، مؤيد اين عرايض است. از جناب عالي بعنوان رييس مجلسي كه به فرموده ي امام در رأس امور كشور است ، همچنين از همۂ نمايندگان مردم در مجلس انتظار دارد تدبيري انديشيده و در آستانۂ سال نو ، اميد و اعتماد را به صدها هزار خانوار بازنشسته هديه نماييد.
سيد مجتبي ساداتي


برگشت به تلکس خبرها