تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: جزئيات جلسه‌ با اطلاعات سپاه درباره تلگرام
یکشنبه، 26 فروردین 1397 - 12:36     کد خبر: 34659

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

عضو فراكسيون ولايي مجلس با اشاره به جلسه فراكسيون متبوعش با مسئولان اطلاعات سپاه كه هفته گذشته با موضوع تلگرام برگزار شد، گفت: موضوع اصلي خود تلگرام است و ضررها و استفاده‌هايي دارد، همچنين دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي خارجي كه در حال استفاده از آن هستند.

به گزارش ايسنا، اعتمادآنلاين نوشت: اين روزها موضوع تلگرام و فيلتر كردن آن به صورت جدي در دستور كار نهادهاي تصميم‌گيرنده در فضاي مجازي مطرح است. مسئولان سياسي و امنيتي كشور معتقدند با فيلتر كردن تلگرام و جايگزيني آن با پيام‌رسان‌هاي داخلي مشكلات استفاده از پيام‌رسان‌هاي خارجي حل مي‌شود اما بر اساس شنيده‌ها تا به حال دولت با انجام اين كار موافقت نكرده است.

در اين ميان نماينده‌هاي مجلس هم تلاش مي‌كنند تا تاثيرگذاري خود را داشته باشند. بر همين اساس هفته گذشته فراكسيون اصولگرايان ولايي كه فراكسيوني مخالف با سياست‌هاي دولت است با برخي مسئولان سپاه ديداري با موضوع تلگرام داشتند. محمدعلي پورمختار، عضو فراكسيون ولايي مجلس در گفت‌وگوي كوتاهي كه با «اعتمادآنلاين» داشت، بيان كرد كه اين جلسه به فيلتر تلگرام بي‌ارتباط بوده و در آن بيشتر به سوالات و ابهامات نمايندگان پاسخ داده شده است.

جلسه فراكسيون اصولگرايان ولايي با مسئولان اطلاعات سپاه به چه منظوري برگزار شد؟

بيشتر در حد اطلاع‌رساني بود. توضيحاتي درباره بحث مربوط به تلگرام و فضاهاي مجازي مطرح شد. بحث صرفا تلگرام نبود و درباره ساختارها و روش‌هاي آن هم صحبت شد.

مسئولان اطلاعات سپاه سوژه اين موضوعات را با شما در ميان گذاشتند يا شما راغب به دريافت اين اطلاعات بوديد؟

بيشتر سوالاتي كه از طرف نمايندگان مطرح بود، پرسيده شد و آنها هم توضيحاتي ارائه كردند. به‌ هر حال آنها روي اين موضوع كار كرده‌اند. يكي از وظايف اطلاعات سپاه اين است كه تهديدها را بشناسد و بر مبناي ارزيابي روش اين تهديدها اطلاع‌رساني كند.

با وزير ارتباطات هم جلسه داشته‌ايد؟

نه، جديدا چنين جلسه‌اي نبوده است.

با توجه به اين كه ديداري با وزير ارتباطات وجود نداشته دليل در اولويت بودن ديدار با مسئولين اطلاعات سپاه در اين خصوص چيست؟ آيا بافت اطلاعات آنها متفاوت بود؟

نه، منظورم از اين كه جلسه‌اي با وزير ارتباطات نداشته‌ايم اشاره به همين روزهاي اخير است وگرنه پيش از عيد ما با ايشان جلسه داشتيم.

اما در حال حاضر موضوع فيلترينگ تلگرام با جديت مطرح شده و پيگيري مي‌شود؟

موضوع اصلي خود تلگرام است و ضررها و استفاده‌هايي كه دارد، همچنين دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي خارجي كه در حال استفاده از آن هستند. در مجموع همه اين‌ها با هم و در كنار هم ديده مي‌شود.

با اين حساب تمركز جلسه تلگرام و فيلترينگ آن بود؟ با اين قضيه موافق بودند؟

بحث فيلترينگ نبود و راجع به فيلتر كردن تلگرام صحبتي نداشتيم. بيشتر به سؤالات نمايندگان راجع به خود تلگرام، نحوه كار آن و اين كه سرورهاي آن كجا هستند، چطور كار مي‌كنند، سلطه‌اي كه سرويس‌هاي خارجي بر اطلاعات مردم دارند و... پاسخ داده شد. در مجموع يك بحث كلي داشتيم و موضوع فيلترينگ و چنين مسائلي در جلسه مطرح نبود.


برگشت به تلکس خبرها