تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ايران: در خواست آمريكا از عربستان براي افزايش توليد نفت احمقانه است
شنبه، 19 خرداد 1397 - 10:34     کد خبر: 34846

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 

حسين كاظم پور اردبيلي نماينده ايران در اوپك به گزارش‌هايي كه مدعي شده رئيس جمهور آمريكا يك روز پيش از تصميمش درباره خروج از برجام از عربستان خواسته كه توليد نفت خود را افزايش دهد واكنش نشان داد.

آقاي كاظم‌پور روز جمعه ۸ ژوئن/ ۱۸ خرداد اين خصوص گفت: «اين احمقانه و در عين حال تعجب آور است كه مي‌بينيم آمريكا از عربستان سعودي درخواست مي‌كند كه توليد نفت اين كشور در پاسخ به تحريم‌هاي ايران افزايش يابد.»

نماينده ايران در سازمان اوپك همچنين پيش‌بيني كرد كه اعضاي اين سازمان در اجلاس آتي از اين درخواست آمريكا استقبال نخواهند كرد. «هيچ كدام از اعضاي اوپك اقدامي عليه دو كشور موسس اين سازمان يعني ايران و ونزوئلا انجام نخواهند داد. دفعه قبلي كه ايالات متحده چنين تلاشي را عليه ايران به كار بست قيمت نفت به بيش از ۱۴۰ دلار افزايش پيدا كرد.»

نشست بعدي سازمان اوپك قرار است روز ۲۲ ژوئن در وين برگزار شود. در آن اجلاس وزراي عضو سازمان اوپك سياست‌هاي جديد در خصوص ميزان توليد نفت را بررسي خواهند كرد.

در سال ۲۰۱۶ و بعد از يك سير نزولي قيمت نفت، اعضاي اوپك توانستند به توافقي دست يابند تا با كاهش ميزان توليد نفت، قيمت‌ها را در بازار افزايش دهند. اما ايران به دليل اينكه چند سال به دليل تحريم‌ها حضور فعالي در بازارهاي جهاني نداشت از اين قاعده مستثني شد و كشورهاي عضو اوپك موافقت كردند كه تهران اين محدوديت‌هاي توليد را نداشته باشد.


برگشت به تلکس خبرها